خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۴۴۸ نقطه حادثه‌خیز تصادف در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۶۰

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از شناسایی ۴۴۸ نقطه حادثه‌خیز تصادف در پایتخت خبر داد و گفت: برای ۱۴۰۰ خودروی رانندگان متخلف سرعت، ثبت شکایت انجام شده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره نقاط حادثه‌خیز تهران و رفع نقص آنها گفت: یکی از راهکارهای مهم در بحث اجرای صحیح و اصولی طرح ۲۰ در شهر تهران مهندسی ترافیک و راه است که شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف می‌تواند تصادفات را کاهش دهد.

وی افزود: از ابتدای سال ۴۴۸ نقطه پرتصادف را در شهر تهران شناسایی کردیم و به مجموعه همکاران در شهرداری تهران جهت رفع نقص اعلام کردیم که حدود نیمی از آنها برطرف و رفع نقص شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: براساس تصادفاتی که در این چند وقت داشته‌ایم، چند نقطه دیگر از نقاط حادثه‌ساز را شناسایی و آنها را اولویت‌بندی کرده‌ایم و آن نقاطی که با اقدامات زودبازده و کم‌هزینه می‌تواند سریع‌تر نتیجه دهد را به شهرداری اعلام کردیم تا این نقاط را رفع نقص کنند.

مومنی افزود: آشکارسازی زیر پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح جزو برنامه‌های پلیس راهور تهران بزرگ است و خیلی از جاها می‌توانیم با آشکارسازی و اقدامی مانند نصب برچسب‌های شبرنگ زیرپل‌ها و تیرهای چراغ برق، نصب تابلوها و بنرها و یا با افزایش تابلوهای خطر، ایجاد آبشار نور و ال ای دی و آشکارسازی جناغی‌ها و  نصب دوربین‌های ثبت تخلف در این محل‌ها و دیگر معابر از حوادث ترافیکی بکاهیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بحث آموزشی نیز قرارگاه کنترل سرعت و تشدید برخورد با تخلفات سرعت و سبقت در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است و به صورت جدی‌تر با رانندگانی که بالای ۵۰ کیلومتر سرعت (بسته به معبر) رانندگی می کنند، برخورد می‌شود؛ به طوری که به دنبال اخذ دستور قضایی برای این رانندگان هستیم.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، مومنی در پایان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ هزار نفر از رانندگان متخلفی که سرعت بالایی داشتند، در کلاس‌های آموزشی قرارگاه سرعت شرکت کرده‌اند و حدود ۱۴۰۰ راننده‌ای که سرعت زیاد داشته‌اند و در کلاس‌های آموزشی شرکت نکرده‌اند و یا اگر شرکت کرده دوباره مرتکب این تخلف شده‌اند، روی پلاک خودروی آنها ثبت شکایت ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز