خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده در اغلب مناطق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۷۹۱

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد در اغلب مناطق کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، شمال شرق، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور، ابرناکی گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین طی امروز در نواحی مرکزی و شرقی کشور وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت) گستره بارش‌ها در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و استان‌های کرمان، نیمه شمالی فارس و بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. طی امروز، فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) بارندگی‌ها در نیمه جنوبی کشور ضعیف خواهد بود، اما در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

همچنین مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور، رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت. در این روز بارش‌ها در غرب گیلان، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی شدت خواهد داشت. روز شنبه (۲۹ اردیبهشت) نیز به‌تدریج از میزان بارش در نوار شرقی و سواحل دریای خزر کاسته خواهد شد، اما در شمال غرب کشور افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

آسمان شهر تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و طی روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، وزش باد گاهی بارش پراکنده، با احتمال وزش شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز (سه‌شنبه) دریای خزر و چهارشنبه شمال خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد. طی فردا و پس‌فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) شهرکرد با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ دمای درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز