خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور طی امروز و فردا

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۶۹۴

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) و همچنین برقرار بودن وضعیت جوی پایدار و آسمان صاف در اغلب مناطق ایران در روزهای جمعه و شنبه خبر داد.

«صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور توضیح داد: امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین) به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. 

وی افزود: روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) این وضعیت در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال شرق فارس، برخی مناطق در جنوب یزد و برخی مناطق شرقی سیستان و بلوپستان روی می‌دهد. اما روزهای جمعه و شنبه (۱۷ و ۱۸ فروردین) آسمان در غالب مناطق کشور صاف تا کمی ابری خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از اواخر روز شنبه (۱۸ فروردین) به‌تدریج سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که رفته‌رفته در مناطقی از شمال غرب و نیمه غربی سواحل دریای خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: روز یکشنبه (۱۹ فروردین) با نفوذ این سامانه به نقاط مختلف، برای نوار غربی کشور، شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان همچنین درباره وضعیت جوی شهر تهران نیز گفت: آسمان شهر تهران امروز (چهارشنبه ۱۵ فروردین) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۲۰ و کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: برای فردا (پنجنشبه ۱۶ فروردین) آسمان شهر تهران صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش سرعت باد با بیشنیه دمای ۲۳ و کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه)، اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و همدان و شهرکرد با کمینه دمای ۰ و ۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و سردترین مراکز استان کشور خواهند بود. 

وی در پایان اظهار داشت: از امروز (چهارشنبه) تا اواخر روز جمعه، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز