خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد:

تاکید رئیس‌جمهور بر انجام اقدامات لازم برای واردات واگن‌های مترو طی یک هفته‌

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۹۴

رئیس شورای شهر اسلامی شهر تهران با بیان این که رئیس‌جمهور تاکید کرده است که اقدامات لازم برای واردات واگن‌های مترو طی یک هفته‌ انجام شود، گفت: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت‌وساز بیشتر شود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد.

به گزارش ایلنا، پروژه بهره‌برداری از «دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از بزرگراه شهید آوینی» و «رونمایی از ناوگان ماشین‌آلات سنگین» معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در صد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با حضور مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، مهدی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران و مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برگزار شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر اسلامی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: عمران و آبادی به دلیل ارتقا سطح آسایش و آرامش مردم است. به آثار معماری و بناهای تاریخی نگاه کنید؛ آنچه ساختند و باقی مانده مواردی بود که برای آسایش مردم بوده است.

وی با پرداختن به معماری بناهای احداث‌شده در گذشته و همچنین اهمیت ساخت مسجد تصریح کرد: خدمت کردن به مردم و آبادانی و عمران برای ما ارزشمند است. خیلی از مشاغلی دیگر هم به همین عمران شهری وابسته است. اصولا ساختمان سازی یکی از پایه‌های حرکت اقتصادی است. بنابراین وقتی ساختمان‌سازی درست و منطقی به وجود بیاید مشاغل دیگری در شهر فعال می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده در شهر بسیار داریم‌ و خطر زلزله همیشه بیخ گوشمان است. نمی‌گوییم که ساختمان‌های تشریفاتی بسازند و اسراف کنند، اما ساخت ساختمان محکم و درست برای مردم از هر جهت کاری شایسته است و به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت و ساز بیشتر بشود که قطعا به دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد. یکی از نمونه‌های مشارکت مردمی در جهش تولید همین ساخت‌وساز است. اگر خانه‌های فرسوده نوسازی و مقاوم سازی شود، در برابر زلزله هم مقاوم می‌شویم. ما می‌توانیم با کمک مردم شهرها و روستاهای کشور را بازسازی کنیم.

چمران با بیان این که از جهت تکنولوژی ساخت شرایط خوبی داریم، گفت: باید به میدان بیاییم که مردم در آرامش باشند. بارها و بارها شنیده‌ایم که بودجه سال گذشته شهرداری را که بستیم ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر آنچه قبلا در امر حمل‌ونقل پیش‌بینی شده بود، اضافه کردیم. امسال هم همین کار را با همت و همکاری شهرداری تهران انجام دادیم و ۱۵ هزار میلیارد را به آن مبلغ اضافه کردیم و نزدیک به نیمی از اعتبار بودجه شهر تهران را برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص دادیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس شورای شهر تهران همچنین در حاشیه یکصد و شانزدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران با اشاره به ایراد وزارت کشور به قرارداد واردات واگن از کشور چین گفت: هنوز به نتیجه کاملی که می خواهیم نرسیدیم به این علت که باید در کشور ما کارفرما این مساله را تایید کند و این کارفرما کسی جز شرکت مترو نیست. بنابراین این امر را باید به مترو تفویض کنند.

چمران در پایان گفت: وزارت کشور قرارداد این امر را بسته است، ولی کارش این نیست. ما دو روز پیش هم مجددا با وزیر کشور صحبت کردیم؛ امیدواریم هرچه زودتر کار عملیاتی بشود وگرنه ورود واگن با این اقدام به تاخیر می‌افتد. همه مشخصات فنی باید از طریق کارفرما تایید بشود و وزارت کشور تخصص این امر را ندارد. همچنین رئیس‌جمهور درخواست انجام سریع و ظرف یک هفته این امر را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز