خبرگزاری کار ایران

تاکید رئیس هلال‌احمر بر آمادگی امدادگران برای مواجهه با سوانح جوی در نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۵۸

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت آمادگی کامل امدادگران در ۵ استان در جنوب غرب کشور با احتمال وقوع سیل، بر اهمیت تسریع در ارائه خدمات امدادی به مادران باردار و افراد دارای بیماری خاص در این مناطق، تاکید کرد. 

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسن کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به شروع طرح نوروزی ۱۴۰۳، گفت: تقارن روزهای ماه مبارک رمضان و نوروز، بهترین فرصت برای همدلی، همدردی و خدمت به خلق است. 

وی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در ۵ استان کشور، ادامه داد: طبق هشدار سازمان هواشناسی، احتمال وقوع سیل در لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بر این اساس، تجهیزات امدادی به همراه نجاتگران، در حالت آماده باش قرار دارند اما لازم است که امدادگران به مسائل دیگری هم توجه کنند. 

وی افزود: لازم است که همه در وقوع سیل، از تجربیات سال‌های قبل، درس بگیرند و نه تنها به آمادگی امدادگران که به آمادگی تجهیزات هم توجه کنند. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که ۲ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل این که در مسیر سیل قرار دارد، تخلیه شده است، گفت: لازم است که محل امن برای اسکان اضطراری احتمالی نیز در نظر گرفته شود و همچنین، توجه بیشتری به مادران باردار پرخطر و یا افراد دارای بیماری خاص که ممکن است در زمان وقوع سیل، دچار مشکل باشند، شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز