خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه ۱۷ پژوهشگاه هواشناسی در رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های فنی و مهندسی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲۶۴

نتایج رتبه‌بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ کشور از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام موسوم به ISC اعلام شد.

به گزارش ایلنا، رتبه ‌بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد.

به گفته سید احمد فاضل زاده، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در ۵ حوزه پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۳۵ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۲۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۱۰ درصد) بوده است.

وی افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد پژوهشگاه ها در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود و در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱، اطلاعات تمامی پژوهشگاه‌های کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

براساس اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در ارزیابی پژوهشگاه‌های سراسر کشور در گروه پژوهشگاه‌های فنی و مهندسی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رتبه ۱۷ و در مجموع پژوهشگاه‌های گروه های مختلف به صورت درهم‌کرد، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رتبه ۲۷ را به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز