خبرگزاری کار ایران

پذیرش ۱۰۶ دانشجوی دکتری پژوهش‌محور عراقی در دانشگاه علامه‌طباطبائی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۶۹

دانشگاه علامه‌طباطبائی در راستای جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی و تنوع بخشی ملیتی، میزبان ۱۰۶ دانشجوی عراقی متقاضی تحصیل در دوره دکتری پژوهش‌محور شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی، دانشگاه علامه‌طباطبائی در راستای سیاست‌های دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی و تنوع بخشی ملیتی، میزبان ۱۰۶ دانشجوی عراقی متقاضی تحصیل در دوره دکتری پژوهش‌محور شد. 

آیین پذیرش و ثبت‌نام این دانشجویان، امروز با حضور قادر پریز، رئیس پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان، بابک یاری، رئیس مرکز امور دانشجویان بین‌الملل، آزاده میرزایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و دانشجویان عراقی متقاضی تحصیل و به همت مرکز امور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. 

پریز در این آیین ضمن خوشامدگویی به دانشجویان عراقی، درباره نحوه پذیرش و تحصیل این دانشجویان و قوانین و مقررات آموزشی توضیحاتی ارائه کرد. 

وی بر ضرورت آموزش زبان فارسی و یادگیری در دانشگاه تاکید کرد و گفت: نباید فقط نگاه مدرک‌گرایی داشت؛ بلکه باید با دید یادگیری، آموزش و ارتقا شاخص‌های تحصیل وارد دانشگاه شد تا بتوان اندیشه‌ای از دانشگاه میزبان برای پیشبرد اهداف کشور خود به ارمغان برد. 

رئیس مرکز امور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز در این آیین بر رعایت قوانین و مقررات کنسولی توسط دانشجویان بین الملل تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید کدهای بلامانع خود را دریافت و کدهای باز در دانشگاه‌های دیگر را بایگانی کنند. 

وی افزود: دانشجویان بین‌الملل بعد از تعطیلات عید باید با ویزای تحصیلی وارد کشور شوند. همچنین براساس هماهنگی‌های انجام شده توسط وزارت‌های خارجه دو کشور ایران و عراق، دانشجویان پذیرش شده اقامت چهارساله دارند و دیگر نیاز به تمدید اقامت ندارند. 

رئیس مرکز امور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علامه‌طباطبائی ضمن توصیه به دانشجویان برای سازگاری با محیط دانشگاه، تاکید کرد: این حضور فرصتی است برای تداوم و قوام بخشیدن به برادری و دوستی دو ملت و دو کشور ایران و عراق که تاریخ دینی مشترک دارند؛ تا بتوانیم در کنار هم یاد بگیریم و فضای فرهنگی مشترک ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز