خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

ضوابط میراث فرهنگی در محله امامزاده یحیی مشکل‌ساز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۹۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارش درباره محله امامزاده یحیی (ع) گفت: عدم عقب‌نشینی ملک‌های میراثی به دلیل ضوابط میراث فرهنگی از جمله مشکلات مردم این محله است.

به گزارش ایلنا، ناصر امانی، صبح امروز (سه‌شنبه هشتم اسفند) در دویست و هجدهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از بازدید اخیرش از محله امامزاده یحیی (ع) گفت: همه ما اسم امامزاده یحیی را شنیده‌ایم که مرکز تهران قدیم در منطقه ۱۲ بوده است. 

وی افزود: مشکلات محله امامزاده یحیی مانند مشکلات سایر محلات است؛ بافت میراثی محله که می‌توانست فرصت بزرگی برای توسعه و سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر باشد، متأسفانه حالا به تهدید تبدیل شده و یکی از عوامل عقب‌ماندگی و آسیب‌های اجتماعی محله شده است؛ به گونه‌ای که وقتی در محله قدم می‌زنید، با معابر تنگ و باریک و واحدهای مسکونی فرسوده که در حال ریزش است، روبه‌رو می‌شوید.

امانی با بیان این که ۱۰ درصد ساکنان محله امامزاده یحیی (ع) بومی هستند، گفت: مابقی ایرانی غیربومی یا اتباع هستند که مالکان ملک خود را به انباری و کارگاه اجاره دادند و بعد از آن، از محله کوچ کردند. همچنین تعداد محدود ساکن هم در حال رفتن از محله هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: حضور اتباع خارجی کاملا مشهود است. از یک مدرسه دولتی پسرانه بازدید کردم که نیمی از دانش‌آموزان آن اتباع بودند.

امانی اظهار کرد: وضعیت شب و روز در این محله متفاوت است؛ به گونه‌ای که روزها کار و زندگی در جریان است و مردم ساکن رضایت دارند، چراکه موجب دور شدن آسیب اجتماعی و تولید ثروت در محله شده است؛ اما با غروب خورشید شرایط متفاوت می‌شود و ناامنی و حضور آسیب‌دیدگان اجتماعی وضعیت دیگری در محله رقم می‌زند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: البته در طول روز مردم با تردد با مشقت روبه‌رو هستند، چراکه همزمان موتورسیکلت و وانت و چرخ دستی در حال تردد هستند که باید در این معابر تنگ و باریک به دیوار بچسبید تا آسیب نبینید.

وی با بیان این که عدم عقب‌نشینی ملک‌های میراثی به دلیل ضوابط میراث فرهنگی یکی از مشکلات مردم در سطح محله است، گفت: املاک رهاشده مورد استفاده معتادان است و تعدادی از املاک، پلاک قرمز هستند و محل استفاده توزیع‌کنندگان موادمخدر شده است، به نحوی که اقدام به نصب چادر در حیاط کردند که در این میان وضعیت بانوان معتاد تأسف‌آور است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کمبود شدید پارکینگ در محله امامزاده یحیی (ع) گفت: این محله ظرفیت‌های رهاشده زیادی دارد و می‌بینیم که سنگ‌فرش‌های این محله با تردد زیاد خودروهایی که برای فرار از ترافیک معابر مجاور روی سنگ فرش‌ها می‌آیند، در حال نابودی است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، امانی همچنین با قرائت خواسته‌های مردم محله گفت: حل مسائل میراث فرهنگی و رسیدگی به وضعیت املاک غیرمیراثی رهاشده، تعیین تکلیف طرح موضعی و تعیین تکلیف پهنه محله، تدقیق املاک رهاشده و برخورد جدی با واحدهای پلاک قرمز، تملک املاک معارض جهت تعریض معابر، توجه به امنیت اجتماعی در هنگام شب و ساخت پارکینگ محله‌ای از جمله درخواست‌های مردم محله امامزاده یحیی (ع) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز