خبرگزاری کار ایران

زمینه جابه‌جایی نیروهای شاغل در شرکت‌ها در بدنه شهرداری تهران فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۵۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از فراهم شدن زمینه گردش نیروهای انسانی شاغل در شرکت‌ها در بدنه شهرداری خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر امانی، رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که نیروهای شرکت‌های شهرداری می‌توانند بین شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جابه‌جا یا مامور شوند، اظهار داشت: افرادی در شهرداری وجود دارند که دوسوم عمر کاری خود را در شرکت‌ها صرف کرده‌اند و به دلیل اینکه بیمه آنها تامین اجتماعی بوده و نیروی شرکتی بوده‌اند، امکان جابه‌جایی برای آنها فراهم نشده و استعدادهای این افراد به‌درستی بروز داده نشده است.

وی با بیان این که برخی از این کارکنان با توجه به توان خود به‌راحتی می‌توانستند شهردار و یا معاون شهردار منطقه شوند، تصریح کرد: در مجموعه‌های مختلف شهرداری این امکان وجود دارد که از ظرفیت و توانایی چنین افرادی استفاده شود، اما با توجه به این که نیروی شرکتی بوده‌اند، در محل فعالیت خود باقی مانده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان این که ما به شهرداری تهران مجوز خواهیم داد که بتواند از توان این نیروها در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق تحت عنوان مامور استفاده کند، یادآور شد: زمینه گردش نیرو در شهرداری با اصلاحیه‌ای که در کمیسیون در نظر گرفته‌ایم، فراهم خواهد شد.

امانی با تاکید بر این که جابه‌جایی نیروها در شهرداری تنها مجوز شوراست و الزام‌آور محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر تشخیص داده شود که با جابه‌جایی یک نیرو، لطمه‌ای به آن مجموعه وارد نمی‌شود و انسجام مجموعه به مشکل برنمی‌خورد، آن نیرو می‌تواند در سازمان یا شرکت دیگر و یا یکی از مناطق مامور شود.

وی در پایان تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از نیروهای شهرداری تهران که سالیان طولانی در یک شرکت مشغول به کار هستند، این درخواست را دارند که در فضایی دیگر از شهرداری فعالیت کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، طرح اصلاح بخشی از ماده هشت ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران و تبصره‌های ذیل آن مبنی بر اعطای مجوز به شهرداری برای جابه‌جایی نیروی انسانی شرکت‌ها به‌منظور تامین کسری نیروی سازمانی با رعایت سایر ضوابط و مقررات ملاک عمل در شهرداری با قید یک فوریت در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد و براساس اظهارات امانی، متن این اصلاحیه برای تصویب در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز