خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

۷۵ درصد تقصیر غرق شدن کودکان در منطقه ۲۱ به شهرداری و پیمانکار برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۴۷

عضو شورای شهر تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده حادثه غرق شدن ۲ کودک در استخر یکی از بوستان‌های منطقه ۲۱، گفت: هنوز رای نهایی صادر نشده است، اما در مجموع ۷۵ درصد تقصیر به شهرداری و پیمانکار برمی‌گردد و باید به همین میزان دیه بپردازند و مابقی تقصیر نیز بر عهده والدین است.

به گزارش ایلنا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران، از اعلام شدن نظر کارشناسی درباره حادثه غرق شدن ۲ کودک در استخر یکی از بوستان‌های منطقه ۲۱ خبر داد و گفت: پس از حادثه در این منطقه و جان باختن دو کودک، تذکرات جدی به شهرداری داده شد و مرجع قضایی نیز ورود پیدا کرد.

وی با بیان این که پس از بررسی‌های مرجع قضایی، موضوع به کارشناس ارجاع داده شد، خاطرنشان کرد: اخیرا کارشناس نظر خود را ارائه کرده است که براساس آن ۲۵ درصد شهرداری تهران، ۵۰ درصد پیمانکار و ۲۵ درصد والدین این دو کودک مقصر شناخته شدند که البته فعلا این نظر کارشناس است و امکان دارد مرجع قضایی، درصدها را جابه‌جا کند.

امانی ادامه داد: هنوز رای نهایی صادر نشده است، اما در مجموع ۷۵ درصد تقصیر به شهرداری و پیمانکار برمی‌گردد و باید به همین میزان دیه بپردازند و مابقی تقصیر نیز بر عهده والدین است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که این دو کودک در حال بازی در بوستان بودند که توپ آنها به درون استخر دخیره آب می‌افتد، یادآور شد: با توجه به اینکه فنس‌ها مانع عبور کودکان نشده است، آنها برای برداشتن توپ خود به فضای استخر وارد شدند و متاسفانه غرق شدند و یکی از  آنها در محل جان باخت و دیگری در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد که موجب تألم خاطر همه شد.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورا با تاکید بر این که تمام مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها که چنین فضایی دارند، نباید خیالشان راحت باشد که در صورت چنین حوادثی، خسارت پرداخت خواهند کرد، گفت: از شهردار تهران درخواست داریم به جز  نظر مراجع قضایی مبنی بر پرداخت دیه، حتما این موضوع را در ارزیابی مدیران مد نظر قرار دهد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، امانی در پایان تاکید کرد: منتظر اعلام نظر نهایی مراجع قضایی در این خصوص هستیم و زمان اعلام رای نیز به مرجع قضایی بازمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز