خبرگزاری کار ایران

معرفی پایتخت با شعار «تهران دیدنی» به عنوان مقصد گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۸۵۴

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: امسال اصلی‌ترین هدف در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مشخص شدن تهران به عنوان مقصد گردشگری با شعار "تهران دیدنی" است.

به گزارش ایلنا، امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته درخصوص مشارکت شهرداری تهران و ارائه ظرفیت های این مجموعه در نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه امسال متفاوت از سال گدشته است و بیشتر جنبه تعاملی با مخاطب دارد. اگر تهران را به صورت چهارسوق در نظر بگیریم، امسال در نمایشگاه گردشگری در چهار ضلع غرفه مختص شهرداری تهران موضوعات‌ مختلف ارائه شده است.

وی افزود: اصلی ترین نقطه کار در نمایشگاه امسال مشخص شدن تهران به عنوان مقصد گردشگری با شعار "تهران دیدنی" است. ضمن اینکه در بخش‌های مختلف غرفه، نقاطی برای تعاملات افراد با موضوعات شهر تهران پیش بینی شده است. بستری فراهم شده که در چهار روز برگزاری نمایشگاه از همه محلات شهر تهران برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا کنند و تورهایی را به مقصد نمایشگاه گردشگری تهران تعریف کرده‌ایم که همه مناطق و خصوصا افراد فعال در گردشگری در محلات از غرفه تهران و موضوعاتی که در جای جای نمایشگاه وجود دارد، استفاده کنند.

قاسمی ادامه داد: ما نیز تعامل با سایر بخش‌ها را در حوزه گردشگری آغاز کردیم و با بخش خصوصی که در توسعه گردشگری نقش بسزایی دارد مذاکراتی داشتیم. از این فرصت در جهت توسعه زیرساخت‌ها و جلب سرمایه گذار استفاده می کنیم تا تهران را معرفی کنیم، چرا که مهم‌ترین مشکل تهران عدم شناخت در مورد آن است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره نقش شهرداری تهران در حوزه گردشگری پایتخت، گفت: موضوع گردشگری وزارتخانه دارد که متولی اصلی آن است اما با توجه به اینکه شهرداری تهران زیرساخت های خوبی دارد و متولی شهر است به این حوزه ورود کرده است. بر همین اساس و با توجه به دغدغه شهردار تهران در حوزه گردشگری، موضوع تشکیل هلدینگ گردشگری رقم خورده است تا داشته های ما و سیاستگذاری و نظارت در حوزه گردشگری در شهر تهران یکپارچه شود و همه آنها را بتوان مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: اگر هدف ما توسعه گردشگری نبود به دنبال افزایش زیرساخت نبودیم. همچنین بخشی از سفر شهردار تهران به چین درباره این بود که در شهر تهران مراکز تفریحی و گردشگری به‌روزی را احداث کنیم و از فضاهایی که در شهر تهران داریم نهایت استفاده را داشته باشیم. بر همین اساس ما برای مخاطب‌مان در حوزه گردشگری از نقطه فرودگاه امام خمینی (ره) تا بافت تاریخی و مراکز اقامتی فکر کرده‌ایم.

قاسمی افزود: تا کنون نیز خدمات مناسبی از طریق مجموعه‌هایی مانند برج میلاد، اراضی عباس آباد، خلیج فارس و ... ارائه شده و مجموعه‌ای نیز در آینده در بوستان آزادگان خواهیم داشت. درواقع چه از طریق مجموعه هایی که در آن‌ها تملک داریم و چه مراکزی که شرکای اجتماعی ما هستند، برای شهروندان تسهیلات فراهم می کنیم تا بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه بحث "گردشگری آسان و ارزان" که از سال گذشته دنبال می شود نیز براساس تفاهم با اماکن است که در قالب مسئولیت های اجتماعی مان پیگیری می کنیم، تصریح کرد: در این راستا تخفیفاتی را از مراکز گردشگری می گیریم و به شهروندان ارائه می دهیم. در سطح محلات هم فعالین گردشگری داریم تا از این طریق نقاط مختلف گردشگری شهر تهران معرفی شوند که این هدف گذاری اصلی برای نوروز امسال است تا بتوانیم خدمات ویژه ای را به مردم ارائه دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران نیز توضیح داد: حکم ۹۱ برنامه چهارم توسعه شهرداری تکلیفی برای شهرداری دارد که موضوع آن تشکیل «سازمان گردشگری و مراکز تفریحی» است. به جهت اینکه در این برنامه به سازمان گردشگری برسیم، نیاز است یک سری مقدمات را از طریق تشکیل هلدینگ برای آن مهیا کنیم. قبل از اینکه ارتباطات مالی این مجموعه ها به یکدیگر وصل شود باید در قالب هلدینگ بحث نظارت و برنامه ریزی مجموعه‌ ها را دنبال کنیم تا در نهایت تجربه موفق هلدینگ به سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران منجر شود.

قاسمی ادامه داد: تشکیل این هلدینگ در حال حاضر در مرحله چکش کاری اساسنامه است و شورای سیاستگذاری توسط شهردار تهران در این خصوص تعیین شده که جلسات آن در حال برگزاری است تا اساسنامه و سیاست های اصلی گردشگری شهرداری تهران در این اساسنامه بیاید و بعد از تایید اساسنامه توسط شورای شهر، هلدینگ تشکیل خواهد شد. امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۳ شاهد تشکیل این هلدینگ باشیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: تهران شهری دیدنی است و ضعف بزرگ آن این است که حتی خود تهرانی ها نیز این شهر ر ا به خوبی نمی شناسند. تهران پتانسیل بی نظیری دارد چرا که در دنیا نمی توانید شهری را پیدا کنید که چهار اقلیم را در خودش داشته باشد. فقط باید این شهر را معرفی کنیم و توسعه بدهیم و زیرساخت‌هایی را برای آن مهیا کنیم تا مخاطب به سمت تهران جذب شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود و شهرداری تهران نیز در سالن ۳۸، غرفه ۱۵ میزبان علاقمندان حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز