خبرگزاری کار ایران

ارسال لایحه هلدینگ گردشگری به شورا تا پایان بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۱۵

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: لایحه هلدینگ گردشگری و مراکز تفریحی ظرف دو هفته آینده به اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا خواهد رفت تا پس از جمع‌بندی نهایی جهت تصویب به صحن شورا ارسال شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بنابر حکم ۹۱ برنامه چهارم توسعه تکلیفی مبنی بر تشکیل سازمان گردشگری برعهده شهرداری است، اظهار کرد: با توجه به دستور شهردار تهران، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و در حال حاضر تدوین لایحه هلدینگ گردشگری و مراکز تفریحی در مراحل پایانی قرار دارد. به طوری که ظرف دو هفته آینده این لایحه به اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها خواهد رفت تا پس از جمع‌بندی نهایی جهت تصویب به صحن شورا ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت شهرداری تهران در حوزه گردشگری بر مبنای تشکیل هلدینگ است، افزود: در این راستا با هم‌فکری اعضای شورای شهر، هلدینگ گردشگری تشکیل خواهد شد تا مراکز گردشگری و تفریحی گردهم آیند و در نهایت در صورت موفق بودن تجربه هلدینگ، به سمت تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی خواهیم رفت.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص بودجه حوزه گردشگری شهرداری در سال آینده به خبرنگار شهر، گفت: توافق ما با شهرداری برای بودجه حوزه گردشگری بر این بود که تا زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۳، لایحه هلدینگ گردشگری را به شورا ارائه دهد تا بودجه با محوریت تخصیص به هلدینگ تنظیم شود.

وی همچنین تصریح کرد: بودجه‌ بخش میراث فرهنگی، مرمت و گردشگری تعیین شده اما به صورت پراکنده است و اگر لایحه هلدینگ در ایام پیش رو به شورا ارسال و تصویب شود، اعتبار حوزه گردشگری به صورت منسجم تدوین خواهد شد.

علوی با بیان اینکه لایحه در شهرداری تهران آماده شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارسال لایحه تشکیل هلدینگ گردشگری به شورا و تصویب آن در ایام پیش رو، بتوانیم تا ابتدای اسفند ماه که جزئیات بودجه به تصویب خواهد رسید، بودجه این حوزه را نیز به صورت منسجم به هلدینگ اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز