خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اعلام کرد:

اجرای طرح ون‌کافه‌ها از ۹ شب تا ۲ بامداد در تهران/مسئولیت امنیت با پلیس است/تورهای تهران‌گردی در انتظار به حد نصاب رسیدن متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۸۰۷

مهدی سیف که پیش از این گفته بود از ۱۵ تیرماه ۶ تور تهران‌گردی و همچنین طرح ون‌کافه‌ها کار خود را آغاز می‌کنند، با بیان توضیحاتی در خصوص برگزار نشدن این برنامه‌ها؛ آغاز آنها را به چند روز آینده موکول کرد.

مهدی سیف (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران) در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه پیش از این خبر از برگزاری ۶ تور تهران‌گردی از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور داده شده بود، اما با گذشت چند روز هنوز این تورها آغاز نشده است، به خبرنگار ایلنا گفت: شیوه کار ما به این صورت است که ابتدا ثبت‌نام را آغاز می‌کنیم و بعد از تکمیل آن؛ تورها آغاز به کار می‌کنند. ما در حال حاضر آمادگی برگزاری تورها را داریم ولی چون تعداد متقاضیان به حدنصاب نرسیده‌، این موضوع به تعویق افتاده است. البته مردم برای جویا شدن از اطلاعاتی همچون هزینه‌ و زمان برگزاری تورها تماس گرفته و قطعا در حال برنامه‌ریزی هستند و فکر می‌کنیم با آغاز تبلیغات وضعیت تغییر کرده و از هفته‌های دوم و سوم میزان ثبت‌نام افراد اوج می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تبلیغات این تورها متناسب با زمان برگزاری آنها آغاز نشده است، توضیح داد: درباره این موضوع باید بگویم که ما تنها متقاضی تبلیغات شهری نیستیم و افراد دیگری هم در نوبت آن حضور دارند. فرآیند تبلیغات شهری به این صورت نیست که ما اراده کنیم و از فردا آغاز شود. ابتدا سازمان زیباسازی باید ما را در نوبت بگذارد. به‌علاوه این موضوع ممیزی‌های خاصی وجود دارد و همچنین موارد دیگری که عبور از هرکدامشان زمانبر است. ما درخواست خود را کرده‌ایم و این نوید را می‌دهیم که به‌زودی تبلیغات شهری و مجازی این طرح نیز آغاز ‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین درباره برگزاری طرح ون‌کافه‌ها که قرار بود چند روز پیش در باغ موزه قصر به بهره‌برداری برسد اما بدون هیچ اطلاعی منتفی شد، بیان کرد: همانطور که گفتید قصد ما برگزاری این طرح در باغ‌موزه قصر بود اما سازمان فرهنگی و هنری اعلام کردند که می‌خواهند در آنجا مراسم دیگری را برگزار کنند و به همین دلیل این برنامه منتفی شد. در حال حاضر ما به دنبال فضای تازه‌ای برای برگزاری این طرح هستیم و اتفاقا مکان خاصی هم برای آن در نظر گرفته شده است ولی به دلیل اینکه مجددا بدقولی ایجاد نشود، فعلا نام این مکان را اعلام نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه تجربه برپایی ون‌کافه‌ها در خیابان ۳۰تیر موفق بوده و امروز آنها تبدیل به یک برند شده‌اند؛ افزود: با توجه به اینکه اسم این طرح حیات شبانه شهر است؛ می‌خواهیم با برپایی آنها به صورت گردشی در سطح شهر به این طرح رنگ و بوی تازه‌ای بدهیم تا فقط محدود به یک نقطه خاص نباشند و بتوان با آنها ظرفیت‌های تازه‌ای برای موضوعات مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرد که هم فضای ما را به لحاظ گردشگری تقویت کند و هم بتوان از ظرفیت شب‌های تهران استفاده کرد.

سیف در ادامه گفت: سعی ما این است که در قدم اول این طرح را از ساعت ۹ شب تا ۲ بامداد برگزار کنیم ولی اگر ظرفیت مورد نظر ما ایجاد شود قطعا آن را گسترش می‌دهیم. البته برای امنیت ون‌کافه اقداماتی انجام شده و قطعا وجود نیرو‌های امنیتی پلیس را برای آنها داریم. در نهایت باید بگویم ون‌کافه‌ها بهانه‌ای ایجاد می‌کند تا مردم در مکانی که عمدتا موضوع گردشگری را دنبال می‌کند، حضور پیدا کنند. قرار است در آنجا فضایی ایجاد شود تا کارهای فرهنگی همچون موسیقی خیابانی، معرفی مکان‌های گردشگری، توزیع نقشه‌های گردشگری شهر تهران در حضور مردم به اجرا گذاشته شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره طرح موزه‌ و دانش‌آموز و تعاملی که بین شهرداری و آموزش و پرورش شکل گرفته‌ است، بیان کرد: این طرح بین اداره کل آموزش شهروندی و ستاد گردشگری شهرداری مشترک بوده و تفاهمنامه‌ای طی تعامل انجام شده با آموزش و پرورش در حال امضاست که مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. زمان برگزاری آن نیز برعهده خودمان بوده و ما باید آن را برای دانش آموزان برگزار کنیم. بلافاصله بعد از امضای تفاهم‌نامه که پیش‌بینی می‌کنم تا اواخر این ماه باشد؛ اولین تور را برای دانش آموزان شهر تهران برگزار کنیم.

وی در ادامه صبت‌هایش درباره طرح تاکسی‌های گردشگری توضیح داد: این طرح بین ما و سازمان تاکسیرانی بوده و جلسات کارشناسی آن در حال انجام است. با‌توجه به اینکه گردشگران زیادی فصل تابستان برای بازدید‌های خود انتخاب می‌کنند؛ سعی ما این است که این طرح را در این فصل به بهره‌برداری برسانیم؛ اما باتوجه به اینکه پیش از این طرح اتوبوس‌های گردشگری برگزار شد و آنچنان نتوانست موفقیتی را کسب کند؛ نمی‌خواهیم کار عجله‌ای و بدون کارشناسی انجام دهیم و سرعت را فدای دقت کنیم. به‌همین دلیل نمی‌توانم برای آن زمان دقیقی را اعلام کنم.

مهدی سیف با بیان این مطلب که می‌خواهیم طرح تاکسی‌های گردشگری به صورت ماندگار انجام شود، افزود: باید ظرفیتی ایجاد شود که همیشه در طول سال تاکسی‌هایی با رنگ و آرم مشخص در شهر موجود باشند و راننده آنها نیز بتواند گردشگران داخلی و خارجی را به اماکن مختلف گردشگری راهنمایی کند. چراکه برای عملی کردن شعار تبدیل تهران به مقصد گردشگری باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای این شهر ایجاد شود. یکی از این زیرساخت‌ها تاکسی‌ و اتوبوس‌های گردشگری است که امیدواریم به صورت موفق به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز