خبرگزاری کار ایران

مسوول موزه عصارخانه شاهی:

موزه‌ها بیانگر هویت و تمدن فرهنگی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۵۱

موزه‌ها گذشته‌ها را به حال و آینده مرتبط می‌‎کنند و افراد می‌‎توانند هویت فرهنگ خود یا یک موقعیت فرهنگی را در قالب موزه‎‌ها خوانش کنند.

مسوول موزه عصارخانه شاهی گفت: موزه عصارخانه شاهی دارای دو کارکرد است که بازنمایی عصارخانه داری قدیم در اصفهان و مرکزیت مطالعه فرهنگ عامه اصفهان از جمله آن است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، «محمد عیدی» اظهار داشت: موزه، اصل اساسی گردشگری است، گردشگران داخلی و خارجی وقتی بخواهند به بن مایه‎های هویتی یک موقعیت فرهنگی پی ببرند به موزه رجوع می‌‎کنند.

وی ادامه داد: موزه‌ها، گذشته‌ها را به حال و آینده مرتبط می‌‎کنند و افراد می‌‎توانند هویت فرهنگی خود یا یک موقعیت فرهنگی را در قالب موزه‎‌ها خوانش کنند.

وی تصریح کرد: از حیثفرهنگ عامی در مطالعه فرهنگی دو قسم رویکرد فرهنگ رسمی و غیررسمی داریم، فرهنگ عامه محمل فرهنگ فاخر است آنچه مردم از طریق دانش تجربی دارند و دستمایه‌ای برای هنرمندان برای خلق هنر فاخر است.

عیدی ادامه داد: هرچه فرهنگ عامه خلاقیت ضعیف‎تری داشته باشد به‌‌ همان میزان بالندگی فرهنگ رسمی نیز تحت تاثیر قرارمی‎گیرد، زیرا نخبگان در بطن فرهنگ عامه پرورش می‌‎یابند.

وی با اشاره به اینکه مرکز مطالعات فرهنگ ماه گذشته در موزه عصارخانه شاهی افتتاح شده است گفت: کتابی نیز درباره این عصارخانه در حال چاپ است و با یکی از چهره‌های فعال در این زمینه قصد داریم کتابی با عنوان: آوازهای کار در اصفهان «چاپ کنیم.

مسوول موزه عصارخانه شاهی در بیان نقش موزه‎‌ها در انتقال و صادرات فرهنگ بیان کرد: اصفهان موزه تاریخی و شهرموزه است که ما در این زمینه کار نکردیم و ما اگر فرهنگ را منظومه‌ای ساختمند بدانیم این موزه باید بتوانند جلوه‎های هویت اصفهان را پر کنند تا گردشگران به صورت فراگیر به هویت اصفهان واقف شود.

وی گفت: اطلاع رسانی در این امر فوق العاده موثر است، در فرایند گردشگردی دوجنبه یعنی فرهنگ میزبان و مهمان داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز