خبرگزاری کار ایران

فعالیت دستفروشان در ایران خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۲۲

معاون خدمات شهری ومحیط زیست از ساماندهی دستفروشان ایران خودرو خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ مورد دستفروش در بلوار ایران خودرو سدمعبر می‌کردند که منجر به شکایت شهروندان شده بود که با عقد تفاهم نامه ۵ساله با شرکت ایران خودرو، دستفروشان به داخل خود مجموعه ایران خودرو منتقل شدند.

به گزارش ایلنا، «مسعود نوابی» گفت: احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی برای اولین بار در ساختمان شماره دو شهرداری منطقه ۲۱ احداث و راه اندازی شد. همچنین تعمیر و بازسازی ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سرویس‌های بهداشتی سطح منطقه، در این بازه زمانی اورهال و به مدار برگشت. 

وی در ادامه از تعمیر و بازسازی مخازن گفت: با هدف افزایش رضایت شهروندان از پاکیزگی سطح منطقه، ۴۵۰ مخزن و زیر مخزنی بازسازی شد و همچنین ۳۰۰ مخزن و زیر مخزنی اورهال، خریداری و جانمایی شد. 

رسیدگی و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب

نوابی گفت: یکی از معضلاتی که در منطقه ۲۱ به لحاظ موقعیت جغرافیایی وجود دارد و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته، وجود و فراوانی سگهای ولگرد است که در این بازه زمانی یک‌ساله نزدیک به ۸۵۰ قلاده سگ زنده گیری و به محل‌هایی که از قبل تعیین شده انتقال داده شدند. 

ترمیم جداره‌ها و نقاشی‌های دیواری/ رسیدگی به پل‌های عابر پیاده

نوابی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع نقاشی‌های دیواری، ترمیم و رنگ‌آمیزی جداره ها، نصب بنر و آذین‌بندی به مناسبت‌های مختلف در دستورکار این معاونت قرار گرفت و همچنین نصب ۹۵ پایه چراغ و نصب ۹۵۰ پروژکتور با هدف تامین روشنایی منطقه انجام شد. ایمن‌سازی ۵۳ پل عابرپیاده در سطح منطقه و با توجه به وجود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شناور که در سطح منطقه روزانه تردد دارند و همچنین وجود صنایع و کارخانه جات، ۵۳ پل جانمایی شدند، که در بازه زمانی از سال ۱۴۰۱ تاکنون نسبت به حذف زوائد، نورپردازی و ایمن‌سازی نیز اقداماتی صورت گرفت. 

غرس ۱۴ هزار اصله درخت در سطح منطقه 

نوابی در ادامه از جمع آوری درختان خشک در سطح منطقه و کاشت ۱۴ هزار اصله درخت در سطح بوستان‌های منطقه و محور آزادگان اتوبان شهید لشگری و نصب ۱۰۰ فلاورباکس در میادین و فروشگاه‌ها به همراه گل و گیاه خبر داد. اجرای فرش گل، کاشت درختچه، نصب کفپوش‌های گرانولی. قبل از نصب و جانمایی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع کفپوش‌های گرانول، زیرسازی آن‌ها انجام شد که ایمنی وسایل جهت استفاده کودکان حفظ شود. 

رفع انسداد کانال‌ها / رفع نقاط آبگیر

معاونت خدمات شهری و محیط زیست از لایروبی ۵۰۰ متر طول کانال خیابان یاس، با هماهنگی با پلیس راهور و نصب حوضچه آرامش و رفع نقطه آبگیر در این محور و افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داد. لایروبی مسیل کن به صورت مستمر به طول ۴ هزار ۳۰۰ متر طول و قوری چای به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر طول انجام شده است. 

وی در خصوص پساب کارخانجات گفت: پس از عقد تفاهم نامه با صنایع، ۵ هزار مترمکعب از ۲۵ هزار مترمکعبی که کسری منابع آبی داشتیم پس از تصفیه به چرخه آبرسانی برمی گردد. معاون خدمات شهری ومحیط زیست از ساماندهی دستفروشان ایران خودرو خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ مورد دستفروش در بلوار ایران خودرو سدمعبر می‌کردند که منجر به شکایت شهروندان شده بود که با عقد تفاهم نامه ۵ساله با شرکت ایران خودرو، دستفروشان به داخل خود مجموعه ایران خودرو منتقل و غرفه‌هایی احداث شده تا دستفروشان برای معاش و زندگی خود مشغول به فعالیت شوند و از سطح معابر، اتوبان و خیابانی که مستقر بودند جمع آوری شدند. 

آموزش تفکیک پسماند از مبداء/ راه اندازی مدارس دوستدار محیط زیست

نوابی گفت: در بحث آموزش تفکیک پسماند از مبداء به شهروندان، اولویت ما آموزش در مدارس است، مساجد و بعد از آن هم آموزش به واحدهای صنفی که در حال انجام است. ماشین‌های ملودی طبق پهنه‌هایی که وجود دارد و مشخص شده است درحال جمع آوری هستند. همچنین راه اندازی مدارس دوستدار محیط زیست در جهت انجام کارهای محیط زیستی، آموزش‌های چهره به چهره به دانش آموزان در دستور کار اداره محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز