خبرگزاری کار ایران

انقلاب اسلامی با رویکرد انسان سازی به سمت تمدن سازی در حال حرکت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۹۵

استاندار تهران گفت: انقلاب اسلامی با رویکرد انسان سازی به سمت تمدن سازی در حال حرکت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسمی به مناسبت آغاز دهه فجر در محل جلوس امام راحل ره در بهشت زهرا اظهار داشت: امام عزیزی که فقط و فقط با نیت خدمت به مردم و احیای دین و ترویج فرهنگ اسلامی به کشور آمدند و بعد از سال ها دوری از وطن برای ادای دین برای حفظ اسلام و اشاعه اسلام و ایجاد الگوی بی نظیری تحت عنوان جمهوری اسلامی به وطن رجعت کردند، امامی که در تاریخ امروز به عنوان ایجاد کننده  گسل بین دو جریان شرق و غرب به عنوان یک نمونه و الگو بر اساس یک راه یافته دینی و تلاش برای عزت آفرینی برای ملت به میهن آمدند. امامی که فراتر از زمان بودند و آینده را می دیدند و دنیا را تجربه کردند و تحلیل درستی از دنیا داشتند و ثروت را می‌شناختند و چگونگی مبارزه با ظلم را می‌دانستند.

وی ادامه داد: امام سال‌های سال  تلاش کردند تا امت اسلام تغییری در ماهیت و هویت ادامه حیات خود پیدا کند این ویژگی ها باعث شد تا زمینه بستر یک انقلاب بزرگ و در خور توجه و شأن به عنوان انقلاب اسلامی شکل بگیرد و امروز ما در آستانه سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و تحت عنوان دهه فجر انقلاب اسلامی یافته های نظام جمهوری اسلامی را مرور می کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: آنچه که به اراده امت و امام امت توأمان شکل گرفت در دنیا بی نظیر است، اراده‌ای که برخوردار از الهام الهی بود و در جهت تلاش سیاسی مردم به عنوان رکن دوم شکل گیری آن حائز اهمیت است که در اراده تبدیل به یک حاکمیت بی نظیری تحت عنوان جمهوری اسلامی شده است. نگاه انقلاب اسلامی به جامعه بشری و ترویج فرهنگ انسانی و انسانی شدن فراتر از مرزها و فراتر از نژادها و گویش ها و فرهنگ هاست این ویژکی بزرگ را امام خلق کرد.

فخاری سپس گفت: آنچه که پیش برندگی و حتی بازدارندگی ایجاد می‌کند در دست امت اسلامی ایران است و این جزو افتخاراتی است که به واسطه جان فشانی و شهادت عزیزانی که آن روز امام برای شروع این حرکت بزرگ در این نقطه مقدس جلوس کردند و با شهدا پیمان بستند که در مسیر آن ها و برای رسیدن به اهداف آن ها از هیچ کوششی نه خود دریغ نکنند و به امت بگویند که شما هم دریغ نکنید و آن را به دست مقام معظم رهبری سپرد تا ما دایعه دار اخلاقیت، انسانیت، شرف و ترویج وجدان در انسان ها و در فرهنگ ها و برای نسل امروز و آینده باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: آن چه که موجب تمدن سازی است از انسان سازی شکل می‌گیرد و انقلاب اسلامی با رویکرد انسان سازی به سمت تمدن سازی در حال حرکت است و این نقطه برکتی است که همه عالم به آن اذعان دارند؛ اگر امروز ما دارای عزتی هستیم نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان این الهام گرفته از آن نگاه بلند امامین انقلاب است که تواسته ملت ایران را به عنوان یک ملت پیشرو، روبه رشد و توسعه و تمدن معرفی کنند.

استاندار تهران افزود: امروز اگر ما در معرض تهدیدهای گوناگونی هستیم که به سرکردگی آمریکای جنایتکار که از هیچ فرصتی دریغ نمی‌کنند، نشانگر رشد، عظمت و توسعه آن است اگر ما اثر بخش نبودیم دشمن هم نداشتیم اگر ما به سمت اوج قله ها حرکت نمی‌کردیم کسی تلاش نمی‌کرد مانع بشود، بنابراین همه آنچه که ما امروز می‌بینیم دنیای استکبار در تلاش است تا جایگاه و موقعیت راهبردی و آینده نگر ما را مسدود کند نشان از این دارد که ما با ملتی مواجهیم که زنده و پویا و روبه حرکت و روبه رشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز