خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

مذاکره با چینی‌ها برای احداث مجموعه‌های تفریحی ورزشی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۳۲

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: قرار شده است از ساعت‌های خالی مدارس شهر تهران بهره بگیریم و با هماهنگی با آموزش و پرورش تعدادی از مدارس را به ویژه مدارس دخترانه تجهیز کنیم و این بخش ها نیز به فضاهای ورزشی شهر تهران اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز درباره مرحله نهایی رویداد ورزشی قهرمان شهر ۲ برگزار شد، گفت: سرانه های ورزشی شهر تهران فاصله جدی با سرانه های لازم، داشت بخش مهمی از مجموعه ها فرسوده و در آستانه تعطیل شدن بود، شهری که قریب به ده میلیون جمعیت دارد و نیاز به شادابی و نشاط دارد نیاز به سرانه های ورزشی مناسب دارد در همین راستا از مجموعه هایی که با مشکل مواجه بود ۶۹ مجموعه به مدار خدمت برگشته اند و بازسازی و نوسازی مراکز در دستور کار قرار گرفته است در همین حین با کمک شهردار تهران و شورای شهر بحث گسترش فضای ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اضافه شدن زیرساختهای جدید ورزشی در شنبه‌های امید و افتخار گفت: در این مدت ۳۰ مجموعه ورزشی منطقه ای اضافه شده است. برنامه هایی نیز در این زمینه برای سال آینده در سطح محلی منطقه و شهر برنامه ریزی کرده و تقدیم شورای شهر شده است و امیدواریم با حمایت شورا توسعه زیرساختهای ورزشی در سال آینده محقق شود.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: بعد از حوزه زیرساخت اولویت دیگر ما این بود که رویدادهای ورزشی را در شهر داشته باشیم. در آرمانشهر یک بیش از ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند برای دومین دوره این رویداد ما برنامه ریزی کردیم که حداقل ده درصد جمعیت شهر تهران در این رویداد شرکت کنند و با اقداماتی که انجام گرفت امکان حضور یک میلیون نفر از شهروندان در این رویداد میسر شد.

وی ادامه داد: در کنار همه تلاش ها به دلیل عقب ماندگی که در حوزه زیرساختهای ورزشی شهر داریم با هماهنگی با شهرداری قرار شد از ساعت های خالی مدارس شهر تهران بهره بگیریم و با هماهنگی با آموزش و پرورش تعدادی از مدارس را به ویژه مدارس دخترانه تجهیز کنیم و این بخش ها نیز به فضاهای ورزشی شهر تهران اضافه شود البته درمساجد نیز برنامه ریزی برای این منظور در حال انجام است. سعی کرده ایم نرخ خدمات ورزشی را نسبت مراکز دولتی هم پایین‌تر نگه داریم البته کیفیت خدمات کاهش پیدا نکرده است. سال‌های سال فقط از مجموعه های ورزشی استفاده شده است و هیچ هزینه ای برای نگهداری آنها نشده است.

وی همچنین درباره تهاتر ۷ مجموعه ورزشی با ورزشگاه تختی برای اجرای پروژه شهید شوشتری گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه بزرگ است و اثر مستقیم در کاهش ترافیک تهران دارد و در چند دوره مدیریت شهری این موضوع در دستور کار بوده است. با اجرای این پروژه بخشی از زیرساختهای ورزشی شهرداری در اختیار وزارت ورزش قرار گرفته است البته با این اتفاق لطمه ای به سرانه های ورزشی وارد نمی شود.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: بسته بزرگی را دکتر زاکانی در حوزه های مختلف پیش می برند یکی از آنها مسکن و حوزه حمل و نقل است به دستور ایشان چند موضوع در حوزه ورزش و گردشگری اضافه شده است. تیم معاونت اجتماعی در حال حاضر برای موضوعات نهایی آن در چین حضور دارند و در این طرح مقرر شده است دهکده ورزشی سلامت ورزشی شهر تهران را آماده کنیم تا بتوانیم یک مجموعه کامل تهیه کنیم. درخصوص سرمایه گذاری و مشارکت و ... در حال مذاکره با چینی ها هستیم مجموعه تفریحی ورزشی آبی در جنوب تهران موضوع دیگر است و در خصوص یک مجموعه گردشگری نیز موضوعاتی در حال بررسی است و در حال رایزنی هستیم تا این تفاهم نامه را به قرارداد تبدیل کنیم و این مجموعه ها را به زیرساختهای شهر تهران اضافه کنیم.

وی در پایان گفت: ثمرات قهرمان شهر این است که با شهر سالم‌تری مواجه شویم و کمتر برای آسیب های اجتماعی هزینه کنیم و بیشتر برای نشاط و شادابی هزینه کنیم.

همچنین اجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: وظیفه و رسالت سازمان ورزش ترویج ورزش همگانی است و این مسابقات یکی از ابزارهایی است که می‌توانیم سرانه ورزشی را در شهر تهران افزایش دهیم.قهرمان شهر به مرحله نهایی رسیده است یک میلیون شهروند تهرانی در این دوره از مسابقات ثبت نام کرده اند و در حال حاضر به مرحله پایانی رسیده است. این رویدادها در ده رشته ورزشی آقایان و ده رشته ورزشی زنان برگزار شده است که ۷ رشته تیمی و سه رشته انفرادی است.

وی ادامه داد: چند سالن از سالن‌های ورزشی برای این مسابقات تجهیز و آماده سازی شده اند. از آنجایی که وظیفه ما ترویج ورزش همگانی است و برای ایجاد انگیزه در مردم باید رسانه ها به ما در این زمینه حتما کمک کنند.

او با اشاره به میلاد حضرت علی(ع) گفت: به مناسبت روز پدر آیین زورخانه ای و پهلوانی طراحی شده به نام جوانمردان شهر که سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد در کنار آن از پهلوانان که بازوبند پهلوانی را در رشته کشتی دریافت کرده اند، تقدیر خواهد شد.

اجاقی خاطرنشان کرد: سازمان ورزش با اهداف کیفی و کمی اقدامات خود را انجام می دهد و از همین رو تلاش کرده ایم سرانه ورزشی را در شهر تهران افزایش دهیم. در فینال مسابقات از قهرمانان و پیشکسوتان رشته های ورزشی دعوت شده است و از روسای فدراسیون نیز در این برنامه ها دعوت شده است.

وی ادامه داد: به فدراسیون ها اعلام کردیم از طرف فدراسیون یک ناظر فنی برای استعدادیابی در این مسابقات حضور دارند تمام برنامه ریزی ها که انجام شده است با حمایتها و مشاوره های معاونت فرهنگی است.

وی ادامه داد: تعدادی از مجموعه ها نیاز بود که توسط پیمانکاران اداره شوند و مزایده این مجموعه ها براساس ضوابط شهرداری انجام شده است در قرارداد این پیمانکاران زمان بهره برداری یک ساله است در صورت رضایت این زمان به سال خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز