خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

رونمایی از ۲۳ محصول دانش‌بنیان سلامت محور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۸۸

رییس سازمان غذا و دارو از رونمایی از ۲۳ محصول دانش‌بنیان سلامت محور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه نمایشگاه سلامت بنیان که با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: امسال نمایشگاه سلامت بنیان را در حالی شروع می کنیم که رشد بیش از صددرصدی شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم امسال ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند که نشان از رشد این شرکت‌هاست.

وی ادامه داد: مسیر اقتصاد کشور به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و در راس این حمایت‌ها حمایت مقام معظم رهبری است که همیشه بر این موضوع تاکید دارند. امسال در کنار محصولاتی که پیش از این تولید شده است از ۲۳ محصول جدید دانش‌بنیان رونمایی می شود. از سال گذشته ۳۳ تجهیزات و اقلام پزشکی، ۱۷ قلم داروی جدید و ۸ قلم فرآورده طب سنتی داریم که به سبد سلامت کشور اضافه شده اند. هرچقدر به سمت دانش‌بنیان حرکت کنیم عمق تولید بیشتر و ارزبری کمتر می شود بنابراین سیاست وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حمایت از این شرکت ها است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در کشور داریم گفت: تلاش وزارت بهداشت برای اتصال حلقه دانشگاه به صنعت است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ۲۰ درصد از نیاز کشور براساس تولید داخلی بود اما امروز ۹۹ درصد محصول نهایی توسط شرکت‌های داخلی تولید می شود امروز از داروهای بسیار مهم از جمله داروهای سرطان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز