خبرگزاری کار ایران

افتتاح سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری مازندران با حضور مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۷۷۶

سلامتکده طب ایرانی حکیم طبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، روز گذشته با حضور مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و رییس، معاونان و اعضای هیات علمی این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در ورود طب ایرانی به نظام شبکه بهداشت یاد کرد و گفت: حوزه طب ایرانی دارای اسناد بالادستی است که حتی در حوزه بین‌الملل هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. 

وی با بیان اینکه هر روز به کشورهایی که در حال توسعه و ترویج طب سنتی در دنیا هستند، افزوده می‌شود، ادامه داد: رتبه جهانی ایران در حوزه پژوهشی رتبه چهارم است که جایگاه ایران را در حوزه پژوهشی تثبیت کرده است. در حوزه تصمیم‌گیری در سطح دنیا نیز مکانی وجود ندارد که نماینده‌ای از ایران حضور نداشته باشد. در عرصه ملی نیز بند ۱۲ نظام کلی سیاست را داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت سیاست این وزارتخانه را ترویج طب سنتی و ارائه خدمات ایمن به جامعه دانست و گفت: وجود دانشکده طب ایرانی در واقع ادغام در حوزه پژوهش است که برنامه مدونی در دست تدوین است. در عرصه بهداشت نیز ادغام طب سنتی در شبکه بهداشت تا پایان امسال در دستور کار است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو نخستین دانشگاه‌های کشور برای ورود به این موضوع بود.

حسینی یکتا از فعالیت 8 دانشکده و 12 گروه آموزشی طب ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و افزود:  توسعه طب ایرانی پیشران اثرگذار بر متغیرهای مختلف همچون سلامت و معیشت و اقتصادی است و سلامتکده های طب ایرانی، عرصه خدمت رسانی علمی و استاندارد طب ایرانی و مکمل در بخش سرپایی به مردم است. 

 غلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در حاشیه این مراسم نیز افتتاح این سلامتکده را گام بلندی در توسعه طب ایرانی در استان مازندران دانست و از فعالیت گروه طب سنتی از سال 91 در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، گروه طب سنتی فعال هستند و در 5 بیمارستان مازندران نیز خدمات تخصصی طب سنتی ارائه می شود. 

وی با بیان اینکه در حال دریافت مجوز دانشکده طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وزارت بهداشت هستیم، گفت: راه اندازی این سلامتکده که درمانگاه تخصصی طب ایرانی است، زمینه های فعالیت های پیشگیرانه و درمانی در بخش سرپایی به مردم فراهم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز