خبرگزاری کار ایران

امانی:

تعداد زیادی از کودکان کار عملاً تکدی‌گری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۵۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملاً تعداد زیادی از کودکان کار، تکدی‌گری می‌کنند؛ شاید در چهارراه‌ها با دستمال شیشه خودروها را پاک می‌کنند اما بسیاری از آنها از خودروها آویزان می‌شوند و از مردم پول می‌گیرند و این تفاوتی با تکدی‌گری ندارد.

به گزارش ایلنا، ناصر امانی، درخصوص ساماندهی متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار توسط شهرداری تهران اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسائل متعددی در سطح شهر دیده می‌شود و باید ساماندهی بخش‌های مختلف را به صورت یکپارچه ببینیم.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشریفات شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسئولیت شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: قرار بر این بود شهردار، دستگاه‌های همکار و مسئول را برای ساماندهی آسیب‌ها گردهم بیاورد و تکالیف هریک را مشخص کند تا راهکارهای هریک از بخش‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه کودکان کار و متکدیان ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: عملاً تعداد زیادی از کودکان کار، تکدی‌گری می‌کنند؛ شاید در چهارراه‌ها با دستمال شیشه خودروها را پاک می‌کنند اما بسیاری از آنها از خودروها آویزان می‌شوند و از مردم پول می‌گیرند و این تفاوتی با تکدی‌گری ندارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک بسته مستقل مورد بررسی قرار داد، گفت: باید هریک از این بخش‌ها ریشه‌یابی شود و برای رفع و ساماندهی آنها برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به تلاش ها درخصوص ساماندهی کودکان کار با همکاری دستگاه‌های مسئول و با نظارت شهردار، تصریح کرد: امیدواریم این مهم سریع تر محقق شود و شاهد اثرات آن باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه کمک به متکدیان باید ضد ارزش تلقی شود، گفت: یکی از مطالبات مردم ساماندهی متکدیان است زیرا از تکدی‌گری ناراحت هستند. در مواردی که با شهرداری و شورا مطرح می‌کنند، تکدی‌گری را ضد ارزش می‌دانند؛ لذا باید اقدامات لازم برای کاهش و یا رفع این آسیب اجتماعی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز