خبرگزاری کار ایران

اهدای اعضای بدن دانش آموز دبستانی جان ۸ انسان را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۸۳

«نورا وحدانی» دانش آموز پایه پنجم دبستان دخترانه سما واحد بندر انزلی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود پس از تشخیص پزشکان و اخذ رضایت از خانواده هشت عضو بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با اهدای اعضای بدن نورا وحدانی که دچار مرگ مغزی شده بود؛ به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید شد. این دانش آموز براثر سانحه تصادف در گردنه کوهین جاده قزوین به رشت دچار مرگ مغزی شد که در نهایت با رضایت والدین، ۸ عضو «نورا» به بیماران نیازمند اهدا شد. 

پیکر پاک این دانش‌آموز در میان سوگ و اندوه خانواده، همکلاسی‌ها، معلمان، مسئولان سما و دانشگاه آزاد اسلامی و شهروندان در قطعه اهدای عضو گلزار شهدای بندر انزلی آرام گرفت. 

از ابتدای امسال تاکنون با رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی شده استان، به ۵۵ بیمار نیازمند عضو اهدا شده است. 

گفتنی است اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود؛ «باربد چمن زیبا» کودک چهار ساله، نخستین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده، کلیه‌اش به مردی ۴۲ساله پیوند زده شد. هرفرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده‌اش خیلی زود برای اهداء عضو رضایت دهند، می‌تواند جان حداقل هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد. بر اساس آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز