خبرگزاری کار ایران

چمران:

۷ ملک شهرداری تهران برای آزادراه شوشتری تهاتر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۵۸

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جزئیات طرح ترافیک جدید هنوز به شورا اعلام نشده است؛ گفت: بعید به نظر می‌رسد تا پایان امسال، طرح ترافیک جدید آماده شود. اما در سال آینده طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و پنجمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن، ضمن تبریک این روز به همه مادران ایران اسلامی، ابراز امیدواری کرد که ان شاءا... همه بانوان مسلمان در مسیر آن حضرت قرار گرفته و از منش و اسوه این بزرگان الگو بگیرند.

وی در ادامه سالروز تولد امام خمینی(ره) را تبریک گفت و عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب که در سال 1320 ه.ق در شهر خمین متولد شدند؛ یکی از نوابغ جهان اسلام به شمار می روند، این شخصیت بزرگ پایه گذار نهضت اسلامی و مقاومت اسلامی بودند که امروز آثار ان در دنیای کنونی ملموس و قابل مشاهده است.
 
رئیس شورای شهر تهران همچنین به نامه معروف و تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب در 11 دی 1367 اشاره کرد و بیان داشت: دیدیم که هشدار، سخنان امام چگونه به وقوع پیوست و پایه های حکومت سوسیالیستی در هم فرو ریخت و این پیش بینی ها چند سال قبل از این فروپاشی به گورباچف گوشزد شده بود.
وی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت بزرگمرد الگوی اخلاص وعمل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شخصیت والای انقلاب افزود: 13 دی ماه 1398 برای همه ما یادآور بوقوع پیوستن جنایت بزرگ امریکا و ترور سردار مقاومت شهید سلیمانی است که به ناجوانمردانه ترین شکل به شهادت رسید؛از این رو به سبب اینکه حاج قاسم پایه گذار مقاومت اسلامی در منطقه است، این روز را بنام روز جهانی مقاومت هم نامگذاری کردند.
 
چمران در پایان یادآور شد: هرچقدر از حرکت ها و مجاهدت های این شهید بزرگ با تفکر انقلابی و مقاومتی بگوییم؛ کم گفتیم و امیدواریم که همه ملت ما و مردم ما به ویژه کسانی که داعیه انقلابی گری دارند؛ در مسیر این بزرگ مرد گام برداشته و رهرو او باشند.
 
وی با اشاره به استمرار جنایات وحشیانه اسرائیل و نسل کشی رژیم جعلی اسرائیل، ضمن محکوم کردن آن خاطر نشان کرد: این نسل کشی عظیم، به عنوان یکی از سندهای وحشی گری صهیونیست ها در تاریخ باقی خواهد ماند ضمن آنکه این جنایات به پای حامیان آنها نیز نوشته خواهد شد؛ ابعاد جنایات ضد بشری اسرائیل به حدی است که حتی کشورهایی که اسلامی هم نیستند این حقیقت را دریافتند که چنین حرکتی از سوی اسرائیل ظلمی کاملاً آشکار علیه انسانیت است و بر علیه آن بپا خواستند و تظاهرات کردند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان ضمن تقدیر از حرکت ها و عملیات های شجاعانه ملت بزرگ یمن علیه  امریکا و اسرائیل تصریح کرد: فلسطینی ها مظلومان مقتدر تاریخ هستند و امیدواریم کسانی که چشمان خود را مقابل این چنین جنایت ها بسته و در خوابند خصوصا برخی حکام عرب از خواب غفلت و بی غیرتی بیدارشوند و از این سکوت ها دست بکشند.
 
مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه امروز تهاتر هفت فقره از املاک شهرداری با وزارت ورزش بررسی خواهد شد، اظهار کرد: این املاک به جای ورزشگاه تختی برای آزادراه شوشتری تهاتر خواهد شد.
 
وی افزود: دو ورزشگاه نیز از گذشته در اختیار وزارت ورزش بود اما از لحاظ ملکی واگذار نشده بود که امروز پس از تصویب، این واگذاری عملیاتی می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مباحثی با اصنافی از جمله پارچه ‌فروشان بازار پایتخت مطرح شد، خاطرنشان کرد: این صنف تمایل داشت که در کنار شهر آفتاب، کارگاه‌های خود را دایر کند. ما دنبال این بودیم که نمایشگاه دائمی این محصولات برپا شود. تعدادی از اصناف خیابان امیرکبیر و لاله‌زار مایل به راه‌اندازی کارگاه و نمایشگاه داشتند اما اقدام عملیاتی انجام نشد.
 
وی تأکید کرد: ما موافق این هستیم که انبارها خارج از محدوده بازار باشد و فروش در بازار انجام شود.چمران با بیان اینکه جزئیات طرح ترافیک هنوز به شورا اعلام نشده است؛ گفت: بعید به نظر می‌رسد تا پایان امسال طرح ترافیک آماده شود اما در سال آینده طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت. استاندار تهران اعلام کرده که بسیاری از خودروها متعلق به تهران نیستند و برای مسافرکشی به پایتخت می‌آیند و باید ساماندهی شوند که ما درخواست کردیم بررسی‌ها در این زمینه صورت بگیرد. نظر بر این بود که به دلیل آلودگی هوا طرح جدید ترافیک سخت‌گیرانه‌تر باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز