خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اسامی دانشجویانِ پزشکی شبهه‌دار هنوز به وزارت بهداشت اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۴۲۴

معاون آموزش وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی گفت: اگر بدون کیفیت دانشجو تربیت کنیم، قطعا تبعات آن برای سلامت مردم خوب نخواهد بود.

«ابوالفضل باقری‌فرد» معاون آموزش وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره استفاده از هوش مصنوعی در آموزش پزشکی گفت: در حوزه ارائه مقالات استفاده از هوش مصنوعی ورود بسیار خوبی داریم، اما در کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی هنوز به طور کامل ورود نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در حال پیگیری است. دانشگاه علوم پزشکی هوشمند یکی از دانشگاه‌هایی است که در دولت جدید تاسیس شده و در حوزه کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی به طور ویژه فعالیت می‌کند. تمام فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه هوش مصنوعی توسط این دانشگاه هدایت می‌شود.

معاون آموزش وزارت بهداشت درباره گلایه‌هایی که در خصوص افزایش ظرفیت از سوی سازمان نظام پزشکی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: اولین موضوعی که برای افزایش ظرفیت‌ها نیاز داریم، زیرساخت است. زیرساخت هم نیازمند بودجه است. اگر دانشجوی بدون کیفیت تربیت کنیم؛ فایده‌ای ندارد. همه ارزش پزشکی ما به کیفیت آن است وقتی کمیت را زیاد می‌کنیم، باید زیرساخت لازم را داشته باشیم تا کیفیت لازم را به دست بیاوریم.

باقری‌فرد تصریح کرد: اگر بدون کیفیت دانشجو تربیت کنیم، قطعا تبعات آن برای سلامت مردم خوب نخواهد بود. ما براساس برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش دانشجویان را شروع کرده‌ایم. دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند نیاز به فضای آموزشی، آزمایشگاه، تخت‌های آموزشی و ... دارند طبیعی است که این موارد قبل از ورود دانشجو باید آماده شود اما اگر الان هم اعتبار به ما پرداخت شود می‌‌توانیم شرایط را آماده کنیم.

معاون آموزش وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دانشجویان شبه‌دار اغلب در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند آیا وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت این دانشجویان برنامه‌ای دارد، گفت: هنوز سازمان سنجش اسامی این دانشجویان را به ما اعلام نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز