خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی:

امروز دشمن امنیت زیستی کشور را هدف قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۶۵۹

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر این که امروز دشمن امنیت زیستی کشور را هدف قرار داده است، گفت: کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند زندگی مردم را متحول کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، صبح امروز عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: دشمن امنیت زیستی کشور را هدف قرار داده و این در حالی است که امنیت زیستی حلقه میانی امنیت نظامی و غذایی است.

وی با بیان این که با غرس نهال شعار «زن، زندگی، آزادی» را به شعار «زن، زندگی، سازندگی» تبدیل کردیم، یادآور شد: زن‌ها در خانواده در مسئله تربیت فرزندان مانند ستون خیمه هستند، امروز بانوان مناطق مختلف کشور تشکل‌هایی را ایجاد کرده‌اند که طی آن هر خانه به یک نهالستان تبدیل شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که امروز، درخت، توانسته است اتحادی میان اقوام مختلف کشور ایجاد کند، ابراز کرد: ۴۰ درصد از آب کشور را مدیون جنگل‌های زاگرس هستیم.

امروز دشمن امنیت زیستی کشور را هدف قرار داده است

نوبخت با اشاره به این که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند زندگی مردم را متحول کند، بیان کند: در کشور ۱۱۵ هزار هکتار مزرعه تولید چوب داریم که می توان بیش از ۹۰۰ هزار هکتار به آن اضافه و حتی در عرصه صادرات چوب نیز ورود پیدا کنیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور با بیان این که ۱۱ اقلیم در کشور وجود دارد، اظهار داشت: اگر حکمرانی‌ در بحث کشاورزی و آب را مدیریت کنیم، می‌توانیم چندین برابر نیاز مردم تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به این که عده‌ای به‌دنبال ناامیدی مردم هستند، مطرح کرد: سلاح رزمندگان ما در دفاع مقدس تفنگ بود و سلاح امروز ما درست کار کردن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دشمن امنیت غذایی مردم را نشانه گرفته بود، عنوان کرد: با مدیریت و راهبری مقام معظم رهبری دشمن در این عرصه نیز با شکست مواجه شد.

نوبخت در پایان تاکید کرد: از ظرفیت روحانیون و حوزوی می‌توان برای نشر و گسترش طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کرد.

تولیت مسجد جمکران: در طرح کاشت یک میلیارد درخت پای کار هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد، نیز در این دیدار با تاکید بر این که مجموعه این مسجد در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پای کار خواهد بود، اظهار داشت: در متون دینی به قناعت توجه بسیاری شده است، ولی متاسفانه افرادی که این متون را مطالعه می‌کنند، قناعت را تنها برای زندگی خود برداشت می‌کنند، در حالی که زندگی اجتماعی اهمیت بیش‌تری از زندگی فردی دارد.

وی با اشاره به این که امروز این قناعت در آب، برق، گاز، بنزین و ... وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید به مسائل تربیتی و فرهنگی توجه بیش‌تری داشته باشیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با بیان این که در تربیت بخشی از موضوعات به دین باز می‌گردد، تصریح کرد: مسئولین باید بخشی از مسائل غیر دینی را نیز توضیح دهند تا اقشار مختلف مردم توجیه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز