خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

دانشگاه باید بتواند مسائل امروز و آینده کشور را حل کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۷۵

قائم مقام بنیاد ملی گفت: دانشگاه باید بتواند مسائل امروز و آینده کشور را حل کند، نیل به این هدف نیاز به گفتمان‌سازی دارد و مرحله اول این گفتمان‌سازی مسئله‌محور شدن نخبگان و دانشگاه است که در این مسیر نیز خود نخبگان و دانشگاهیان باید بنیاد ملی نخبگان را یاری دهند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مراسم افتتاحیه رویداد شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران که طی ۵ ماه در قالب اردوهای شبانه‌روزی برگزار خواهد شد، با حضور سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و ۳۰۰ عضو هیأت علمی جوان در محل تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد. 

«سید سلمان سید افقهی» در این مراسم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تمدن نوین اسلامی، گفت: حضرت آقا در گام دوم انقلاب تمدن‌سازی نوین اسلامی را افقی می‌دانند که زمینه‌ساز طلوع خورشید ولایت عظما است. 

وی افزود: برای فهم بهتر تکلیف و وظیفه خود در این دوره حساس نیاز است به سیر تاریخی تمدن توجه کنیم تا بدانیم گام دوم انقلاب در چه شرایطی برداشته خواهد شد. 

سید افقهی ادامه داد: بعد از اسلام فرصت کافی به معنای حقیقی برای ایجاد یک تمدن جهان شمول فراهم نشد؛ تمدنی که بتواند اهداف و آرمان‌های اسلام را محقق کند. با این حال در سیر تاریخ با دوران طلایی اسلام مواجه می‌شویم که از سده ۶ میلادی به مدت ۸ الی ۹ قرن ادامه داشت، این دوران، دوران فتوحات اسلام بود و اسلام توانست پیام خود را به اقصی نقاط جهان برساند و حتی مکان‌هایی مانند بیت‌الحکمه در بغداد تشکیل شد تا ارتباط بین دانشمندان تمدن‌های مختلف ایجاد شود. ظهور افرادی مانند جابربن‌حیان، خوارزمی، ابن‌هیثم، ملاصدرا، ابن‌سینا و دیگر بزرگان تاریخ علم در همین زمان اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز