خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نحوه دستگیری متهمان فراری در ایستگاه‌های راه‌آهن

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۵۷۶

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ضمن ارائه توضیح درباره نحوه دستگیری متهمان فراری در شبکه ریلی ایران گفت: نظارت و پایش دقیقی بر قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن وجود دارد که همه این موارد به کاهش میزان وقوع جرم سرقت در شبکه ریلی ایران کمک کرده است.

سردار «حشمت‌الله ملکی»، فرمانده پلیس راه‌آهن پلیس پیشگیری فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که یکی از ماموریت‌های مهم این پلیس تخصصی، شناسایی و دستگیری مجرمان فراری است، اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۱۶ متهم که تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار داشتند و اغلب آنها متهم به قتل بودند، توسط پلیس راه‌آهن کشور در ایستگاه‌های مختلف شناسایی و دستگیر شده‌اند. 

وی افزود: پلیس‌های تخصصی کشور از جمله پلیس آگاهی، پرونده متهمان جنایی یا دیگر افرادی را که برایشان پرونده قضایی خاصی تشکیل شده است، به نهادهایی نظیر پلیس راه‌آهن یا پلیس فرودگاه‌های کشور می‌دهند و ما هم با انجام کارهای اطلاعاتی، پایش مداوم دوربین‌های امنیتی نصب‌شده و چهره‌زنی متهمان در مبادی ورودی و خروجی و داخل ایستگاه‌ها، این افراد را دستگیر می‌کنیم و به مراجع ذی‌ربط تحویل می‌دهیم. 

ملکی همچنین به کاهش ۲۶ درصدی میزان وقوع جرم سرقت در حوزه ماموریتی پلیس راه‌آهن در هشت ماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: در پلیس راه‌آهن کشور، انواع گشت‌های پلیسی از جمله گشت خودرویی، گشت موتوری، گشت پیاده و گشت دِرِزین به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود که این مساله ناامن شدن فضا برای ارتکاب به جرم توسط سارقان را به همراه دارد؛ به نحوی که مجرمان کمتر دست به سرقت در قطارها یا ایستگاه‌های راه‌آهن می‌زنند. 

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ادامه داد: آموزش مستمر مسافران شبکه ریلی کشور به همراه تعامل مناسبی که بین پلیس راه‌آهن با عموم شهروندان، کارکنان و مسئولان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و دیگر عوامل فعال در شبکه راه‌آهن سراسری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در دولت، قوه قضاییه و فراجا وجود دارد، باعث شده است که نظارت و پایش دقیقی بر قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن وجود داشته باشد که همه این موارد به کاهش میزان وقوع جرم سرقت در شبکه ریلی ایران کمک کرده است. 

وی همچنین بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز یا جرم‌خیز در مسیر خطوط ریلی کشور توسط نیروهای پلیس راه‌آهن تاکید کرد و یادآور شد: پلیس راه‌آهن ضمن شناسایی و اعلام این نقاط به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه یا اقدامات مجرمانه‌ای تلاش می‌کند. با توجه به این که پلیس راه‌آهن یکی از زیرمجموعه‌های پلیس پیشگیری فراجا محسوب می‌شود، اولویت ما پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و حادثه‌ای در مسیر ۱۵ هزار کیلومتری شبکه ریلی کشور است. 

ملکی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر میزان کشفیات قاچاق حیوانات و گونه‌های ممنوعه حیات وحش در پلیس راه‌آهن کشور گفت: از یکم مهرماه ۱۳۹۷ تا امروز که اینجانب به عنوان فرمانده پلیس راه‌آهن پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده‌ام، خوشبختانه تا کنون هیچ موردی مبنی بر نقل و انتقال یا قاچاق موجودات زنده یا گونه‌های جانوری ممنوعه از طریق شبکه ریلی کشور گزارش نشده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون گزارشی هم مبنی بر این که در قبل از تاریخ ذکرشده، کشفیاتی در زمینه قاچاق حیوانات در قطارها یا ایستگاه‌های راه‌آهن صورت گرفته باشد، به دست اینجانب نرسیده است و به نظر می‌رسد که شبکه ریلی کشوری، بستری برای وقوع این جرم نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز