خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راهداری در پاسخ به ایلنا:

سرقت بار کامیون‌های در حال حرکت/ شناسایی اعضای باند سارقان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۸۷۱

معاون سازمان راهداری گفت: می‌دانیم که برخی از سرقت‌ها در حین حرکت کامیون انجام می‌شود و این سارقان از اعضای باند و شبکه‌ هستند. اما سازمان راهداری با ارتباطی که با فراجا دارد توانسته با همکاری آن، تعداد زیادی از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا شهرکی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره توسعه و نوسازی ناوگان مسافری اظهار داشت: مذاکرات با تولید کنندگان داخلی در بخش اتوبوس، مینی‌بوس، ون و میدل باس در حال انجام است و در این زمینه ١٣ تفاهمنامه داریم و ورود اتوبوس‌های تولید داخل به ناوگان نتیجه این مذاکرات بوده اما ظرفیت تولید کنندگان داخلی ساخت ١۵٠٠ دستگاه اتوبوس است و با توجه به قیمت‌ها در این حوزه به دنبال روش‌های تامین مالی هستیم و از ماه آینده وارد عقد قرارداد‌ها می‌شویم.

وی با اشاره به ظرفیت موجود ناوگان اتوبوسی گفت: اتوبوس‌های موجود در کشور که دارای کارت هوشمند فعالیت هستند ١۵٢٩٠ دستگاه با سن ١۴.۶٣ سال است و براساس وضعیت، ۵٠ درصد این اتوبوس‌ها امکان تردد در مسافت بلند را دارند. 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری ادامه داد:  امسال با رشد  ١۴.۵ درصد جا به جایی با ١٠٣ میلیون و ۶٠٣ هزار جا به جایی، سهم اتوبوس در این جا‌به‌جایی‌ها ۶٠ درصد بود و برای نوسازی و توسعه ناوگان هم باید فرایندها تسریع و هم اینکه در  تولید داخل باید از سرمایه‌گذاران حمایت شود. 

وی درباره ناوگان فعال کامیونی گفت: در حال حاضر ناوگان کامیونی فعال بیش از ۴٢٧ هزار دستگاه با سن میانگین ١٩ سال است و در این بخش واردات کامیون پروژه موفقی بود بطوریکه در دو سال بیش از ٢٠ هزار دستگاه کامیون وارد شد.

شهرکی در پاسخ به سوال ایلنا درباره دزدی بار در برخی از مسیرها و اقداماتی که برای ارتقای امنیت رانندگان در جاده‌ها انجام شده، اظهار داشت: برای افزایش امنیت رانندگان موضوعی که دنبال می‌کنیم افزایش تیرپارک‌ها و مجتمع‌های بین‌‌راهی است که در حال حاضر در شبکه راه‌های کشور بیش از ١۴٠٠ سایت پارک ماشین‌های سنگین در مجتمع‌های بین‌راهی و تیرپارک‌ها وجود دارد و ۵٠٠ مجتمع بین‌راهی هم در حال ساخت .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: اما می‌دانیم که برخی از سرقت‌ها در حین حرکت کامیون انجام می‌شود و این سارقان از اعضای باند و شبکه‌ هستند. اما سازمان راهداری با ارتباطی که با فراجا دارد توانسته با همکاری آن تعداد زیادی از اعضای این باند را شناسایی و در نهایت دستگیر شده‌اند.

وی گفت: در برخی از استان‌ها این سرقت‌ها بیشتر است اما از ذکر نام این مسیرها خودداری می‌کنیم چراکه افراد بومی نقشی در این اقدامات ندارند و اعلام این مسیرها تبعاتی برای این استان ‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز