خبرگزاری کار ایران

پایان مرمت عمارت وثوق‌الدوله تا پایان سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۵۶

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ مرمت عمارت وثوق‌الدوله به پایان برسد.

به گزارش ایلنا، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: پروژه وثوق‌الدوله در حال مرمت است، هم‌اکنون طرح مرمت تهیه و انتخاب پیمانکار انجام شده است؛ به طوری که در حال حاضر پیمانکار مشغول انجام عملیات اجرایی و مرمت بناست. ‌امیدواریم تا پایان امسال براساس قرارداد عملیات مرمت پروژه به پایان برسد.

وی با بیان این که پس از مرمت، عملیات باززنده‌سازی و احیای عملکرد را پیش خواهیم گرفت، عنوان کرد: اگر بنا باشد این عمارت تبدیل به موزه بشود، موزه‌آرایی انجام می شود و اگر قرار باشد تبدیل به فضای دیگری بشود، باید اقدامات لازم برای باززنده‌سازی و تکمیل تجهیزات عمارت وثوق‌الدوله انجام بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین تأکید کرد: براساس تصمیم اتخاذشده، فرآیند اجرا قطعا مدتی زمان می‌برد. البته اکنون مطالعات آن انجام شده است و برای چند عملکرد مختلف برنامه‌ریزی‌شده که باید توسط مدیران شهری تایید شود.

رضوی درباره هزینه مرمت نیز توضیح داد: با توجه به این که زمانی که شروع به مرمت پروژه‌های تاریخی می‌کنیم، با موارد پیش‌بینی‌نشده‌ای روبه‌رو می‌شویم، نمی‌توان از حالا در این باره نظر قطعی داد. به عنوان مثال، ممکن است حین مرمت با قسمت پوسیده‌ای مواجه شویم که ترمیم اساسی‌تری نیاز داشته و طبعا هزینه بیشتری لازم باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: براساس برآوردهای انجام‌شده، عملیات مرمت عمارت وثوق‌الدوله تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و پس از آن باززنده‌سازی آغاز خواهد شد. 

وی همچنین درباره کاربری بنا بعد از باز زنده‌سازی گفت: امیدواریم عملکردی متناسب با بنا برای این عمارت پیش‌بینی شود. مواردی مانند موزه زنان یا مرکز خلاقیت بانوان برای این بنا پیش‌بینی شده است؛ زیرا عمارت در مجاورت بوستان مادر و کودک قرار دارد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، رضوی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم پس از باززنده‌سازی بنا، موضوعی متناسب با عملکرد بوستان مادر و کودک در عمارت وثوق الدوله اجرایی شود؛ به طوری که احتمالا این عمارت به مجموعه‌ای فرهنگی با عملکرد چندگانه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز