خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم:

بسیاری از کشورها هنوز وارد زیست بوم فناوری نشده‌‌اند/ انعقاد ۵۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد با صنعت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۳۹

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: ما در تولیدات علمی روند افزایشی داشتیم و رتبه علمی ایران از نظر سایت‌های بین المللی و در دو همایش بین المللی رتبه ۱۷ و ۱۵ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پیمان صالحی» در بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش، همزمان با آغاز هفته ملی پژوهش و فناوری با بیان اینکه ۲۷ سال قبل رتبه جهانی ایران در تولیدات علمی با ۸۵۱ تولید علمی، ۵۴ بود، گفت: ایران در سال ۲۰۲۲ با بیش از ۷۸ هزار تولید علمی به رتبه ۱۵ جهان رسیده است. ما در تولیدات علمی روند افزایشی داشتیم و رتبه علمی ایران از نظر سایت‌های بین المللی و در دو همایش بین المللی رتبه ۱۷ و ۱۵ است.

معاون پژوهشی وزیر علوم از قراردادهای منعقد شده در ارتباط با صنعت و دانشگاه گفت و توضیح داد: امسال دانشگاه‌های ما ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد عقد قرارداد با صنایع داشتند که مبلغ اینها حدود ۵۸۰۰ میلیارد تومان است. با توجه به مشکلات مالیاتی، امیدواریم با وجود قانون جهش تولید دانش بنیان، جهش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

او افزود: در تمام استان‌ها پارک علم و فناوری و بعضا پارک تخصصی علمی و فناوری وجود دارد و دانشگاهای ما پارک علم و فناوری دارند. سال‌ها دنبال این بودیم نظام پیوسته‌ای در حوزه پژوهش ایجاد کنیم تا هر کسی در ایران ایده قابل تجاری‌سازی دارد، این کار را انجام دهد. از این رو مراکز رشد واحدهای فناور را راه اندازی کردیم. هر کسی به این واحدها مراجعه کند آموزش می‌بینید و مشخص می‌شود ایده او قابلیت تجاری‌سازی دارد یا خیر.

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: ما هم اکنون ۲۷۹ مرکز رشد واحد فناوری داریم. در پارک‌های علمی و فناوری ۱۱۴ هزار نفر مشغول به کار هستند. زیست بوم فناوری ما نیز پیوسته است و سعی کردیم پیوستگی را از آموزش و پرورش تا پارک‌های علمی و فناوری ایجاد کنیم. این در حالی است بسیاری از کشورهای جهان هنوز وارد این امر نشده اند.

صالحی ضمن بیان برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد: ۱۱ تا ۱۷ آذر هفته استانی پژوهش و فناوری بود و هفته ملی پژوهش از ۱۹ تا ۲۵ آذر برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم ضمن بیان اینکه تجلیل از دانش آموزان و معلمان برتر را هرساله در دستور کار است، گفت: برای بازدید از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها، پارک‌های علمی و فناوری بیش از ۳۰۰ تور دانش آموزی برگزار کردیم. شعار روز اول هفته ملی پژوهش که امروز است نیز «پژوهش و مدرسه و آینده سازان» انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز