خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط‌زیست:

اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای ۱۴۰۳، یک قطره پساب‌ شهرک اشتهارد وارد «رودخانه شور» شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۷۱۳

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره پساب‌ شهرک صنعتی اشتهارد وارد «رودخانه شور» شود، گفت: پساب شهرک صنعتی اشتهارد چند صد کیلومتر زمین و آب را تا رودخانه شور از بین ‌می‌برد که این قابل پذیرش نیست و باید نهایتا تا پایان سال، این آلودگی متوقف شود.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان البرز حضور، در بازدید از شرکت دانش‌بنیان «فارمد پلاست» گفت: سفرهای استانی هیات دولت کمک می‌کند که با مسائل و مشکلات از نزدیک مواجه شویم. در این سفر هم نگاه بنده نسبت به مسائلی که در اشتهارد و البرز وجود دارد، عوض شد.

وی افزود: مشکلات شهرستان اشتهارد را پیش از این می‌دانستم، اما امروز دیدم که در بحث محیط‌زیست انسانی مشکلات زیادی وجود دارد که البته با رویکردی که در استان شکل گرفته، در حال اصلاح شدن است. در این زمینه از رویکرد فرمانداری اشتهارد و مجموعه شهرک‌های صنعتی تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: استان البرز را نه می‌توان از تهران تفکیک کرد و نه این که به عنوان پایتخت به آن نگاه کرد. البرز علیرغم مساحت کوچک، ظرفیت درآمدی بالا و رشد جمعیت و مهاجرت‌های محیط‌زیستی فراوانی دارد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به کمبود نیرو در گشت‌های شبانه اداره محیط‌زیست شهرستان اشتهارد گفت: روند این گشت‌ها باید اصلاح شود و نمی‌شود کارمندی که از صبح مشغول کار هستند، شبانه نیز پایش انجام دهد. این عزیزان تا کنون واقعا کار خارق‌العاده و جهادی انجام داده‌اند.

سلاجقه با اشاره به معضلات محیط‌زیستی فراوان شهرستان اشتهارد در بحث آلودگی منابع آب و خاک بیان کرد: این معضلات سلامت مردم را به خطر انداخته و باید همین الان جلوی کار را بگیریم.

وی با اشاره به آلایندگی‌های ناشی از شهرک‌های صنعتی اشتهارد گفت: پساب شهرک صنعتی اشتهارد چند صد کیلومتر زمین و آب را تا رودخانه شور از بین ‌می‌برد که این قابل پذیرش نیست و باید نهایتا تا پایان سال، این آلودگی متوقف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره پساب‌ شهرک صنعتی اشتهارد وارد «رودخانه شور» شود. در این رابطه، بحث اعتبارات لازم را در دولت مطرح می‌کنم و همچنین می‌توانیم صندوق ملی محیط زیست را نیز پای کار بیاوریم.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر این که باید طرح جامع محیط‌زیستی برای شهرستان اشتهارد و برای کل استان البرز آماده شود، اظهار داشت: بارگذاری صنعتی در اشتهارد ۵.۶ برابر متوسط کشور است. ظرفیت محیط‌زیستی شهرستان دیگر کشش بارگذاری سنگین مانند فولاد را ندارد و اگر قرار به بارگذاری باشد، تنها مواد غذایی و... قابل قبول است.

سلاجقه همچنین خاطرنشان کرد: ازدیاد چاه‌های غیرمجاز نیز دیگر مشکل شهرستان اشتهارد است که باید توسط وزارت نیرو، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای رسیدگی شود‌.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این که خوشبختانه سفر اول رئیس‌جمهور به استان البرز پربرکت بوده است و این استان ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات استانی را دریافت کرده است، گفت: مردم باید نتیجه سفرهای استانی را در زندگی خود ببیند و اجازه نمی‌دهیم برخی سوءمدیریت‌ها، ماحصل سفرهای استانی را زیر سوال ببرد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: بنده به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در اینجا هستم تا تمام موارد حاکمیتی را پیگیری کنم و نه فقط محیط‌زیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز