خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور پایتخت خبر داد:

اعمال قانون بیش از ۴۳۳ هزار خودروی «پلاک مخدوش» در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۷۷

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، بیش از ۴۳۳ هزار خودرو به دلیل مخدوش بودن پلاک مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس در زمینه برخورد با پوشش و مخدوشی توسط رانندگان گفت: پلاک وسیله نقلیه به عنوان هویت آن وسیله شناخته می‌شود و اگر راننده‌ای اقدام به پوشاندن پلاک وسیله نقلیه یا مخدوش کردن آن کند، هویت و اصالت را از خودروی خود گرفته است. 

وی افزود: اگر تخلف پوشش و مخدوشی پلاک توسط همکاران پلیس راهور پایتخت در سطح معابر مشاهده شود، بلافاصله نسبت به توقف و اعمال قانون وسیله نقلیه اقدام و حتی در برخی موارد مانند مخدوشی پلاک، موضوع به داسرا ارجاع داده می‌شود. 

رئیس پلیس راهور پایتخت تاکید کرد: از آغاز اجرای طرح رفع اثر از پلاک‌های مخدوش موتورسیکلت‌هایی که در معابر و پیاده‌روها و در مقابل مجتمع‌ها پارک می‌کنند، تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ تا کنون بیش از 5 هزار موتورسیکلت را به دلیل پوشیده یا مخدودش بودن پلاک در همان محل رفع اثر کرده‌اند. 

وی در خصوص برخورد با پلاک مخدوش و پوشش پلاک خودروها نیز اشاره داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ اعمال قانون در حوزه پوشش و مخدوشی پلاک خودرو در سطح شهر تهران انجام شده است. همچنین طی هشت ماه ابتدایی امسال ۱۹ هزار و ۱۳۱ وسیله نقلیه که مالکان آن اقدام به دستکاری در پلاک خودرو و موتورسیکلت کرده بودند، توقیف شده است. 

موسوی‌پور بیان کرد: دستکاری در پلاک، جابه‌جایی آن و تردد بدون پلاک و همچنین دستکاری در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد که قانون‌گذار ۶ ماه تا یک سال حبس برای مرتکبان این جرم در نظر گرفته است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام خودروها در حالت استاندارد باید دارای پلاک باشند که مثلا موتورسیکلت یک پلاک، خودروها ۲ پلاک و وسایل نقلیه سنگین دارای ۳ پلاک هستند که خودروهای سنگین باید یک پلاک بزرگ جهت دیده شدن بهتر روی قسمت عقب نصب کنند. 

براساس اعلام خبرگزاری پلیس، موسوی‌پور در پایان به عموم رانندگان توصیه کرد: با توجه به این که تخلفات پلاک جزء خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ عنوان در برخورد با این تخلف کوتاه نمی‌آید، لذا به هیچ عنوان اقدام به دستکاری، پوشش و مخدوشی پلاک وسلیه نقلیه خود نکنید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز