خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌های شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۱۶۰

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از فردا (۷ آذر) طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌های شهر تهران در خیابان‌های جمهوری، مولوی، خیام و مصطفی خمینی اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احسان مومنی در تشریح جزیئایت این خبر اعلام کرد: از فردا در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح برخورد با تخلف پوشش موتورسیکلت‌سواران با رویکرد رفع اثر از پلاک در محل آغاز خواهد شد . 

وی افزود: این طرح در چندین مرحله اجرا می‌شود. مرحله اول اجرای این طرح فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران و از فردا در خیابان‌های جمهوری، مولوی، خیام و مصطفی خمینی اجرا خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این طرح با تشکیل گروه‌هایی متشکل از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی و شهرداری تهران اجرا می‌شود. 

وی در ادامه اظهار داشت: این گروه‌ها با حرکت در خیابان‌های منطقه ۱۲، اگر با موتورسیکلت‌هایی مواجه شوند که در حاشیه خیابان‌ها و معابر پارک شده‌اند و پلاک‌های خود را به هر طریقی (مانند زدن برچسب، زدن ماسک و استفاده از هر وسیله دیگر) پوشش داده باشند و یا در پلاک موتورسیکلت دستکاری کرده باشند، باید در همان محل از پلاک مربوطه رفع اثر کنند. 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: پس از رفع اثر باید پلاک قابل خواندن و رویت کامل باشد و اعداد آن باید به صورت واضح در دید قرار بگیرد. البته مرحله اول طرح بیشتر تذکر دادن و با اهداف آموزشی است که در هفته آتی در سراسر شهر تهران اجرا خواهد شد. 

مومنی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک خود را دستکاری نماید، 6 ماه تا یک سال حبس برای وی در نظر گرفته شده است. البته در مرحله اول طرح جدید، جریمه و توقیف نخواهیم داشت و فقط رفع اثر در مورد پلاک انجام می‌شود که تمیز و خوانا باشد . 

وی همچنین اظهار داشت: یکی از دلایل پوشش پلاک، ارتکاب به تخلفات راهنمایی و رانندگی است، اما برخی افراد سود جو برای دیگر مقاصد و حتی سرقت از ترفند پوشش پلاک استفاده می‌کنند. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، مومنی در پایان گفت: به راکبان موتورسیکلت توصیه می‌شود که هنگام خروج از منزل، اگر به هر دلیلی پلاک خود را پوشش داده‌اند، ابتدا پلاک خود را رفع اثر و بعد در معابر شهر تهران تردد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز