خبرگزاری کار ایران

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پایتخت تاکید کرد:

سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه؛ مهمترین عوامل تصادفات بزرگراه‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۶۷۴

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که سرعت غیرمجاز عامل اول و استفاده از تلفن همراه دومین عامل وقوع تصادف در بزرگراه‌های پایتخت محسوب می‌شوند، گفت: در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنید، زیرا تا زمانی که مغز به پا فرمان دهد، دیگر در این دنیا نخواهید بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ صفر عبادی صبح امروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی ضمن تاکید بر این که کار پلیس تعطیلی‌بردار نیست، اظهار داشت: شما صبح که به سر کار می‌روید، پلیس را در سطح خیابان‌ها می‌بینید و شب نیز هنگام بازگشت به منزل، مجددا تیم‌های پلیس را مشاهده می‌کنید که در معابر حضور دارند.

وی افزود: همکاران بنده در طرح برخورد با تخلفات شبانه به‌صورت مدام و مستمر با تخلفات خوردوها در بزرگراه‌های پاینخت برخورد می‌کنند. 

عبادی همچنین به واژگونی یک کامیون در ساعت ۴:۴۰ بامداد امروز در بزرگراه صدر به علت سرعت غیرمجاز اشاره کرد و گفت: تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت با دنده عقب و سبقت غیرمجاز، تخلفاتی هستند که بیشتر در طول شب در بزرگراه‌های پایتخت رخ می‌دهند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: اگر یک لحظه حواس راننده‌ای که با تلفن همراه صحبت می‌کند، پرت شود، ۶ دهم ثانیه تازه طول می‌کشد که مغز، فرمان ترمز کردن را به پا ارسال کند و در این مدت، خودروی او حداقل ۶ متر به جلو رفته است.

عبادی بیان داشت: برخورد با این دست تخلفات از موضوعاتی است که پلیس روزانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و مردم باید این موضوعات را رعایت کنند و مراقب خود باشند. 

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ شبانه‌روز در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران حضور دارند و امنیت تردد را برای رانندگان تامین می‌کنند و عرصه را برای رانندگانی که امنیت تردد و عبور و مرور را برای دیگر شهروندان به خطر می‌اندازند، ناامن می‌کنند. 

این مقام انتظامی همچنین ضمن ارائه توضیح درباره موضوع شدت تصادفات گفت: در بحث شدت تصادفات، اولین موضوعی که توسط پلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد، مساله سرعت خودروها است، چراکه وقتی راننده‌ای با سرعت زیاد حرکت می‌کند، مشکلات زیادی مانند تصادفات را به وجود می‌آورد. 

عبادی در ادامه اظهار داشت: صحبت کردن با تلفن همراه یا هر نوع به‌کارگیری این وسیله در حین رانندگی ممنوع است، زیرا باعث عدم توجه به جلو می‌شود و در نهایت وقوع تصادف را در پی دارد. 

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: سرعت غیرمجاز و توقف در حاشیه بزرگراه‌ها دو موضوع بسیار خطرآفرین هستند و علاوه بر این، سبقت غیرمجاز، صحبت کردن و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت با دنده عقب، تغیر مسیرهای ناگهانی و عدم حرکت بین خطوط تخلفاتی هستند که در بزرگراه‌ها رخ می‌دهند و باعث بروز تصادفات می‌شوند. 

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، عبادی در پایان خاطرنشان کرد: عاقبت تصادفات با سرعت زیاد یا واژگونی است، یا برخورد با مانع و یا اگر با وسیله نقلیه دیگری برخورد صورت گیرد، قطعا منجر به مصدومیت یا فوت راننده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز