خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان ما باید قرآنی بار بیایند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۴۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: آوای قرآن در ۱۰ هزار مدرسه غیر دولتی و هیئت امنایی پیچید.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی در ارتباط تصویری با محفل قرآنی دانش آموزان مدارس غیردولتی و هئیت امنایی در شهر ری، اظهار کرد: قرآن کتاب همه زمان‌ها و مکان‌هاست. امروز هیچ گرهی در زندگی ما وجود ندارد که از طریق قرآن و آموزه‌های دینی قابل حل نباشد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی بخشی از تربیت مورد نظر سند تحول بنیادین است، گفت: ۴۳ ویژگی برای این دست از دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است. 

صحرایی با تاکید بر اینکه مقدمه نهادینه کردن آموزه‌های دینی و قرآنی در مدرسه اتفاق می‌افتد، گفت: جامعه پاک دانش‌آموزان ما سرشار از آموزه‌های قرآنی است و الگوی دیگر دانش‌آموزان به شمار می‌روند. امروز به برکت انقلاب اسلامی و در چهلواره دوم باید بیش از گذشته در قرآن تفکر، تدبر و تامل کنیم و این مسیر در راه قرآن بودن را بیشتر در پیش بگیریم. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: من قدردانی می‌کنم که در آموزش و پرورش مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان را برگزار می‌کنند. دانش‌آموزان ما باید قرآنی بار بیایند. در مدارس ما و در دانشگاه فرهنگیان باید توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشند و قرآن‌خوان، قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه تربیت شوند. 

صحرایی در پایان تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال نور قرآن را بر زندگی همه ما بتاباند و در همه کارها با پیروی از آموزه‌های قرآنی پیش برویم و موفق باشیم. 

گفتنی است رویداد بزرگ قرآنی «آوای آسمانی» به همت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آوزش و پرورش بصورت همزمان در ۱۰ هزار مدرسه غیردولتی و هئیت امنایی سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز