خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۱۰ هزار برنامه قرآنی در مدارس غیردولتی سراسرکشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۳۱

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ازبرگزاری ۱۰ هزار برنامه قرآنی بصورت همزمان در ده هزار مدرسه غیردولتی و هیئت امنایی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده گفت: با توجه به ضرورت ترویج ابعاد مختلف ظرفیت‌های قرآنی موجود در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی، برنامه آوای آسمانی با محوریت قرآن در این مدارس برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این برنامه ۱۲ آذرماه به شکل همزمان در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این روز تدبیر شده است تا دانش آموزان مدارس غیردولتی و هیأت امنایی از ساعت ده صبح تا نماز ظهر در نمازخانه‌ها یا سالن اجتماعات مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان جوار گرد هم جمع آیند و در این محفل قرآنی شرکت کنند. 

محمودزاده استفاده از ظرفیت‌های درون و برون مدرسه‌ای در برگزاری این محافل انس با قران کریم را ضروری دانست و افزود: هر محفل قرآنی با نام یک شهید دانش آموز نامگذاری شده است تا دانش آموزان ضمن احیای فرهنگ قرآنی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی، یاد و خاطره شهدای دانش آموز را نیز زنده نگه دارند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شناسایی و تجلیل از حافظان قرآن کریم شاغل در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی از اهداف اصلی این برنامه است، تصریح کرد: در این مراسم از منتخبین مسابقات منطقه‌ای، استانی و کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز شاغل به تحصیل در مدرارس غیردولتی و هیئت امنایی نیز تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. 

وی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه‌های پیش بینی شده در این روز بصورت مدرسه محور خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم در مدارس غیردولتی که در استان‌ها دارای فضا و امکانات مناسب برای برگزاری مراسم پایلوت می‌باشند با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز