خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و ۸ کلانشهر دیگر تا روز چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۴۴

سازمان هواشناسی از تداوم افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و ۸ شهر صنعتی و پرجمعیت دیگر تا روز چهارشنبه و البته وقوع بارش‌های پراکنده در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی‌ نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد تا روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ادامه خواهد داشت. البته از اواخر وقت سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده و کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر استان‌های گلستان، مازندران و گیلان در برخی مناطق شمال غرب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که از روز پنجشنبه به‌دلیل وزش باد از میزان آلودگی هوا در کشور کاسته خواهد شد. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، آسمان شهر تهران امروز صاف و غبارآلود با بیشینه دمای ۱۸ و کمینه دمای ۷ درجه خواهد بود و افزایش شاخص آلودگی هوا در پایتخت ادامه خواهد داشت. 

توصیف سامانه: پایداری جو و تشدید آلودگی هوا 

نوع مخاطره: انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی

زمان و منطقه اثر: 

یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲: تهران، کرج، اراک، اهواز و اصفهان. 

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲: تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز. 

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲: تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم. 

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲: تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز. 

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم. 

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز