خبرگزاری کار ایران

صحرایی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

۱۴۰۴؛ آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با شرط سنی ۲۲ سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۴۹

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۱۴۰۴ می‌توانیم پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با سقف سنی ۲۲ سال را آغاز کنیم، گفت: دیوان عدالت اداری هر حکمی کند ما تابع هستیم، ولی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای ماست.

«رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و حواشی مربوط به سقف سنی داوطلبان مجاز برای شرکت در آزمون ورود به این دانشگاه بیان کرد: دیوان عدالت اداری هر حکمی کند ما تابع هستیم، اما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای ماست. این مصوبه هرچه باشد ما تابع آن هستیم و تا کنون نیز همینگونه بوده است. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون سقف سنی ۲۲ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اعلام شده است و سال گذشته این سقف ۲۴ سال بوده و من امسال پیگیری‌هایی داشتم و حتی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از اعضای ستاد ملی تعلیم و تربیت کشور صحبت کردم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. 

صحرایی ادامه داد: با توجه به اینکه فرصت ثبت نام در آزمون سراسری محدود است، پیشنهاد می‌کنم داوطلبان تا سن ۲۴ سال در آزمون دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم مسئله سقف سنی حل شود. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر این اساس از سال ۱۴۰۴ می‌توانیم پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان با سقف سنی ۲۲ سال را آغاز کنیم.

لازم به ذکر است؛ بر اساس گفته‌های «منصور اردستانی» مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش هنوز تأیید درخواست آموزش و پرورش برای اعمال ماده ۹۱ به‌صورت رسمی به واصل نشده است، از سوی دیگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در اردیبهشت امسال تصویب شد و شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را مشخص می‌کند، هنوز ابلاغ نشده است و مشخص نیست که در مسیر ابلاغ قرار دارد یا خیر. اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ نشده باشد، وزارت آموزش و پرورش ملزم بود که رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری را اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز