خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

انتقاد رئیس پلیس آگاهی تهران از امنیت پایین برخی خودروهای داخلی/ نواقص را اعلام می‌کنیم تا ترک‌فعل‌ها پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۰۵

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: امنیت برخی خودروهای داخلی به حدی پایین است که دزد به‌راحتی و در عرض چند ثانیه می‌تواند قفل خودرو را باز کند. ما نواقص را اعلام می‌کنیم تا ترک‌فعل‌ها پیگیری شود و مردم بتوانند با آرامش بیشتری از خودروهایشان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی صبح امروز (چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲) در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری سارقان خودرو در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم پلیس آگاهی، در روزهای اخیر تعدادی سارق و مالخر دستگیر شده‌اند که با شناسایی خودروهای مورد نظر خود و با استفاده از جرثقیل، خودروهای مسروقه را به مکان‌های امن خودشان انتقال می‌دادند و از آنها سوءاستفاده می‌کردند.

وی افزود: برخی از این مالخرها با اجاره دادن خودروهای مسروقه، اموال سرقتی و حتی مشروبات الکلی را از غرب کشور به تهران می‌آوردند و توسط افراد نزدیک و آشنایانشان به‌فروش می‌رساندند و از این طریق سود بسیار زیادی کسب می‌کردند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در این عملیات در مجموع ۱۵ سارق و مالخر سابقه‌دار خودرو در تهران شناسایی و دستگیر شدند که تا کنون به ۴۵ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. همچنین تا امروز ۲۰ خودروی مسروقه کشف شده و ۲۵ خودروی مسروقه دیگر نیز شناسایی شده است که در اسرع وقت تمام این خودروها به مال‌باختگان تحویل داده خواهد شد. 

وی با اشاره به این که برخی مال‌باختگان ادعا می‌کردند که خودروهای مسروقه مجهز به دستگاه‌های ردیاب بوده است، اظهار داشت: باید ایراد برخی از این ردیاب‌ها برطرف شود، این موضوع را با سازمان استاندارد نیز مطرح کرده‌ایم و امیدواریم روزی برسد هیچ سارقی نتواند سرقت کند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: امنیت برخی خودروهای داخلی به حدی پایین است که دزد به‌راحتی و در عرض چند ثانیه می‌تواند قفل خودرو را باز کند و با تعویض CPU خودرو را روشن کند و به سرقت ببرد.

ولی‌پور گودرزی خاطرنشان کرد: ما با کارشناسان ذی‌ربط، جلسات متعددی را درباره بحث امنیت خودروهای داخلی برگزار کرده‌ایم و تجارب و پیشنهادات خود را به عنوان یک مرجع امنیتی ارائه داده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: ما ضمن این که از مردم می‌خواهیم خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند، همواره برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی از مسئولان نیز مطالبه‌گری می‌کنیم و نواقص را اعلام می‌کنیم تا ترک‌فعل‌ها پیگیری شود و مردم بتوانند با آرامش بیشتری از خودروهایشان استفاده کنند.

وی در پایان درباره موضع پلیس نسبت به استفاده از پابندهای الکترونیکی نیز گفت: ما موافق این پابندها هستیم هر چقدر بتوانیم سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار را تحت کنترل داشته باشیم، بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز