خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد:

پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهار باغ

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۸۶

​معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهار باغ خبر داد و گفت: بوستان ۴۵هکتاری چهارباغ (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش، باغ ایمان) در دو فاز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسین نظری در این باره اظهار کرد: فاز اول بوستان چهارباغ که مجموعه فرهنگی- هنری در مقیاس فرامنطقه ای، شهری و فراشهری(ملی) است در حال انجام است و تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

️نظری با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ افزود: این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره برداری خواهد رساند. در طراحی مجموعه چهار باغ انسجام کامل این بافت با سایر بخش‌ها مد نظر است و سعی شد حتی الامکان بهره گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد. همچنین طراحی چهار باغ با حفظ اصول معماری ایرانی- اسلامی در عین نوآوری و ابتکار از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده خواهد شد.

️وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵هکتار است که در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده است، گفت: ۵.۱۲ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۹ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۷ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲هکتار متعلق به باغ بهشت است.

️نظری ادامه داد: عملیات خاکی باغ های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی و دیواره تصفیه خانه انجام و اجرای دیواره شمالی پوسته اتصال و خاکبرداری محل پارکینگ زیر پوسته در حال اجرا است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: گونه‌هایی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد؛ گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت در این سایت مدنظر قرار گرفته شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، به گفته نظری، براساس پیش بینی های صورت گرفته؛ پوسته اصلی و باغ بهشت تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز