خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

وقف می‌تواند کلید دانشی شدن جامعه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۸۰

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش وقف در پیشرفت‌های علمی کشور گفت: در این خصوص وقف می‌تواند کلید دانشی شدن جامعه باشد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش وقف در پیشرفت‌های علمی کشور گفت: در این خصوص وقف می‌تواند کلید دانشی شدن جامعه باشد. 

وی ادامه داد: یکی از معضلات، اثر تروما بر روی افراد است که متأسفانه تأمین هزینه درمان این آسیب‌ها برای بسیاری از مبتلاها امکان‌پذیر نیست. 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در این میان عده‌ای از پزشکان در این زمینه وقف دانش سلامت کوثر را شکل داده بودند که ما در سازمان اوقاف در جهت ارتقای این مرکز برآمدیم و در این زمینه زمینی خریداری شد و بنایی احداث شد که در حال حاضر مجهز به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی است. 

خاموشی اظهار کرد: یکی از محصولات که در این کارخانه دانش بنیان تولید می‌شود، پیچ جذبی برای درمان بدشکلی جمجمه کودکان است. در واقع این اقدامات در جهت تبدیل به احسن موقوفات صورت پذیرفته است. 

وی گفت: بنای ما در سازمان اوقاف بر این است که در موضوعات مختلف مورد نیاز کشور وارد شویم و هدف اصلی رونق تولید و گزاره تبدیل به احسن است تا بتوانیم بخشی از معضلات کشور را رفع کنیم. 

خاموشی با اشاره به موقوفه جایزه البرز که از جوایز ارزنده علمی به شمار می‌آید و توسط مرحوم حسینعلی البرز وقف شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷ تا ۲۳ درصد هزینه‌های درمان از طریق وقف پوشش داده می‌شود. 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همچنین بیمارستانی به تشخیص و درمان در حوزه mRNA اختصاص یافته که نوعی درمان ژنتیکی است و آینده از آن این علم یعنی پزشکی فرد محور خواهد بود البته بحث درمان به سمت دانش بنیان پیش رفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز