خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه امنیت دریایی بین ایران و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۴۵۳

در راستای ارتقای همکاری‌های مرزی دریایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، تفاهم‌نامه‌ای توسط فرمانده مرزبانی و مدیر کل آژانس امنیت دریایی پاکستان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مرزی دریایی با حضور سردار «احمدعلی گودرزی»، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور و دریا سالار «امتیاز علی»، مدیرکل آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان در تهران برگزار شد.

سردار گودرزی در این نشست اظهار داشت: روابط ما با کشور پاکستان در همه زمینه‌ها در حال رشد و توسعه است و این تعامل می‌تواند مشکلات مربوط به مرزهای آبی و خشکی را کاهش دهد.

فرمانده مرزبانی فراجا، تعاملات و روابط دریابانان دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، این است که در حوزه تعاملات مرزی دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان بتوانیم با مدیریت مشترک از جرایم مرزی دریایی جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که ایران اسلامی ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه دارد، گفت: پاکستان یکی از کشورهای خوب در همسایگی ما است که راستای ارتقای امنیت مرزها با تلاش دوجانبه گام‌های موثری در جهت خلاهای مرزی دریایی می‌توان برداشت.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با تاکید بر لزوم اجرای گشت‌های مشترک دریایی، اظهار داشت: کنترل مرزهای مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر، صیادان غیرمجاز و آلودگی محیط‌زیست، باید کنترل مرزهای دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، گودرزی در پایان با اشاره به همکاری مرزبانان در راستای کمک‌های بشردوستانه و امداد و نجات دریایی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد تا مرزبانان دو کشور در آینده رزمایش و تمرین‌های مشترک دریایی برگزار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز