خبرگزاری کار ایران

باغ‌راه حضرت زهرا (س) تا خرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۱۰۷

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بهره‌برداری از باغ‌راه حضرت زهرا(س) تا خرداد سال آینده به انجام خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از فرآیند اجرای پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این پروژه بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران محسوب می‌شود؛ طول این پروژه ۹.۵ کیلومتر و عرض آن ۳۰ تا ۳۵ متر است.

وی با اشاره به مناطق درگیر اجرای این پروژه تصریح کرد: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ در حال انجام است و به عنوان محور گردشگری در این دو منطقه محسوب می‌شود. در ادامه این پروژه به رودخانه کن متصل خواهد شد.

هدایت با اشاره به عبور مسیر راه‌آهن تهران - تبریز از این منطقه گفت: این پروژه‌ای در گذشته فاصله‌ای بین دو منطقه ۱۷ و ۱۸ ایجاد کرده بود. با توجه به این که ریل این مسیر به زیر زمین هدایت شد، عرصه رهاشده‌ای در این منطقه وجود داشت که ۱۰ تا ۱۵ سال بدون استفاده رها شده بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی ادامه داد: در گذشته این پروژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت، اما تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر از این پروژه در منطقه ۱۸ آماده و بهره‌برداری رسید و در آن مقطع برنامه مراسم افتتاح این پروژه انجام شد، ولی ناگفته نماند که از ۹.۵ کیلومتر از پروژه اشاره شده تنها ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر پروژه به بهره‌برداری رسیده بود.

وی تصریح کرد: از ۹.۵ کیلومتر پروژه اشاره شده ۳.۵ کیلومتر در منطقه ۱۷ و ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۰ درصد است.

هدایت با اشاره به فضاهای پیش‌بینی‌شده در فرایند اجرای این پروژه تصریح کرد: برای ۶ کیلومتر از ۹.۵ کیلومتر پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) در منطقه ۱۸ فضاهای دانش‌بنیان و مراکز اشتغال در نظر گرفته شده است و در منطقه ۱۷ نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن امامزاده حسن (ع) فضای رویدادی و مذهبی در این قسمت پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این خبر که با افتتاح و بهره‌برداری کامل پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) سرانه‌های خدماتی برای شهروندان مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بیشتر از گذشته تامین خواهد شد، گفت: در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) سرانه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و درمانی و ... در نظر گرفته شده است و در حال حاضر، ۵ پیمانکار در مسیر پروژه در حال فعالیت هستند.

وی در ارتباط با هزینه پیش‌بینی‌شده در خصوص احداث پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: اعتبار در نظر گرفته شده ۲ هزار میلیارد تومان است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، هدایت در پایان گفت: تا پایان سال جاری، بیش از ۸۰ درصد از این پروژه تکمیل خواهد شد و بخش‌هایی که آماده شوند به بهره‌برداری خواهند رسید و مابقی در سال آینده مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز