خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش محسوس دما در اغلب نقاط ایران از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۴۴۷

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز و کاهش محسوس دما در اغلب نقاط ایران از فردا خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و در نوار غربی بارش به همراه خواهد داشت. 

این سامانه روز دوشنبه (۲۹ آبان‌) در نیمه غربی کشور و سه‌شنبه (۳۰ آبان) در نوار شمالی، غرب و برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر موجب بارش برف می‌شود. 

سامانه بارشی جدید، چهارشنبه (اول آذر) در شمال شرق فعال خواهد بود و سپس از کشور خارج می‌شود. طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ آذر) در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، شدت فعالیت سامانه بارشی جدید دوشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب و سه‌شنبه در شرق دریای خزر خواهد بود.

طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج فارس از امروز تا سه‌شنبه و دریای خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

آسمان شهر تهران فردا (۲۹ آبان) قسمتی ابری همراه با غبار محلی، از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و طی سه‌شنبه (۳۰ آبان) نیمه‌ابری و وزش باد، در برخی ساعت‌ها همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، طی فردا و پس‌فردا (۲۹ و ۳۰ آبان‌) بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز