خبرگزاری کار ایران

بارش باران و کاهش دما از روز دوشنبه در اغلب استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۵۳

سازمان هواشناسی از نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، کاهش دما، بارش باران و وزش باد شدید موقتی از روز دوشنبه و سرایت این وضعیت جوی به اغلب استان‌های کشور تا روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲) در شرق هرمزگان،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. امروز و فردا در سایر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.

روز دوشنبه اما با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش روی می‌دهد. روز سه‌شنبه علاوه بر مناطق یادشده در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات کرمان،‌ جنوب استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و شمال فارس و روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب و ارتفاعات مرکزی بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. دریای خزر نیز روز دوشنبه مواج است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور،‌ بیشینه دمای شهر تهران امروز ۲۶ درجه سانتی‌گراد و آسمان آن صاف گاهی همراه با وزش باد در برخی ساعات غبار رقیق خواهد بود. اما پیش‌بینی‌ها روز چهارشنبه احتمال بارش پراکنده در پایتخت وجود دارد. در این روز بیشینه دمای تهران به ۲۱ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز