خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اعلام کرد؛

​تهیه شیوه‌نامه برنامه «نان کامل» / ابلاغ به دستگاه‌ها؛ بزودی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۵۳۲

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: برای اجرای برنامه "نان کامل"، شیوه نامه‌ای در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با مشارکت تمامی ذینقشان تهیه و نهایی شد و به دستگاه های اجرائی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

 

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام وزارت بهداشت، کمیته بهبود کیفیت و سلامت نان با حضور دکتر اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان دستگاه های ذیربط در وزارت بهداشت برگزار شد.

مطلق در این جلسه با توجه به تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این سند تاکید ویژه ای به آن شده است " نان کامل " و " غذای سالم " است که باید به درستی اجرا شود و تمامی دستگاه ها وظیفه دارند در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: برای اجرای برنامه "نان کامل" شیوه نامه ای در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با مشارکت تمامی ذینقشان تهیه و نهایی شد و به دستگاه های اجرائی ذیربط ابلاغ خواهد شد که دستگاه های مرتبط باید تلاش کنند تا الزامات این شیوه نامه به درستی انجام شود.

مطلق ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 400 کارخانه آرد در کشور وجود دارد باید تا پایان سالجاری حداقل یک کارخانه در هر استان باید آرد کامل تولید کند.

وی همچنین ادامه داد: 82 هزار نانوایی در کشور وجود دارد که به تدریج این نانوایی‌ها به تولید نان کامل طبق ضوابط وزارت بهداشت و شیوه نامه‌ای که تهیه شده است اقدام خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه که روز سه شنبه 23 آبان برگزار شد، نمایندگانی از دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، کارشناسان بهداشت محیط، نماینده اتحادیه نانوایان و نماینده کانون صنفی صنایع آرد ایران حضور داشتند که پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در جهت هر چه بهتر اجرای برنامه "آرد کامل " و " نان کامل " بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز