خبرگزاری کار ایران

لزوم تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۱۶

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی توضیحاتی درباره برگزاری «اتاق فکر حکمرانی سلامت» ذیل دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه کرد و گفت: این جلسه با موضوع مهار تورم در حوزه سلامت با حضور معاونین وزارت بهداشت و جمعی از صاحب‌نظران و خبرگان نظام سلامت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل مطلق به محورهای این نشست اشاره کرد و گفت: در این جلسه ضمن تعریف مفهوم تورم در حوزه سلامت و ارتباط آن با سایر شاخص‌های اقتصادی مانند هزینه‌های سلامت، قیمت و تعرفه خدمات سلامت و پرداخت از جیب به ریشه های تورم و علل آن در بخش سلامت و خارج از بخش سلامت اشاره شد و این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که مهم‌ترین عامل تورم در نظام سلامت، تورم عمومی در کل جامعه بوده و این دو مسئله از هم جدا نیستند.

وی با توجه به نظرات ارائه شده در این جلسه، اظهار کرد: طبق نظر خبرگان در شرایط تورم، نظام سلامت در کنار اقدامات اساسی برای مهار تورم، باید به حفظ کیفیت زندگی افراد توجه کرده و از دسترسی به خدمات با کیفیت در شرایط تورم در جامعه اطمینان حاصل کند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به نقش سایر دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از عوامل خطر سلامت اشاره و ‌وجود پیوست سلامت برای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان را یکی از راهکارهای مهم در کاهش مواجهه با عوامل تهدید کننده سلامت قلمداد کرد و از دستگاه قانون‌گذار درخواست کرد در این زمینه و در برنامه هفتم به این مهم توجه کنند.

مطلق بیان کرد: در راستای محورهای ارائه شده در جلسه به لزوم تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت با توجه به قوانین موجود و اجرای این قوانین اشاره و تاکید شد که با توجه به دیدگاه صاحب نظران یکی از مهمترین راهکارهای کنترل تورم در بخش سلامت ساماندهی و ارتقای فرایندهای بیمه و افزایش سهم دولت از هزینه های کلی نظام سلامت است.

بنابر اعلام وبدا، وی ضمن توجه به مأموریت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای طرح موضوعات راهبردی سلامت در جلسات این شورا، افزود: نتایج این جلسه پس از بررسی در کمیته‌های فنی و کارگروه تخصصی و نهایی شدن در کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی جهت طرح در شورا به دفتر رئیس جمهور ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز