خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت تاکید کرد:

لزوم توجه ویژه به اصول آمایش سرزمینی در روند شهرسازی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۲۶

معاون شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه ویژه به اصول آمایش سرزمینی در روند شهرسازی در ایران گفت: اگر شهرهای کشور براساس رتبه و اندازه شکل می‌گرفتند و جمعیت در آنها براساس فضا، فعالیت و سایر شاخص‌ها، توزیع می‌شد، اکنون تهران و سایر کلانشهرهایی همچون مشهد، تبریز، اهواز،‌ اصفهان و شیراز به این شکل نامتناسب نمی‌شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه) مراسم گرامی‌داشت «روز جهانی شهرسازی» با شعار «تامین مالی آینده شهری پایدار» با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در سالن اجتماعات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پایتخت برگزار شد.

حمیدرضا صارمی، معاون شهردار تهران در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه ویژه به اصول آمایش سرزمینی در روند شهرسازی در کشور گفت: ۶۵ میلیون جمعیت شهری داریم که ۷۲ درصد آنها در ۱۰۰ شهر کشور ساکن هستند و بر این اساس باید به آمایش سرزمینی توجه ویژه‌ای کرد.

وی افزود: در میان شهرهای کشور از شهری با یک میلیون یا سه میلیون جمعیت تا تهران که بیش از ۱۰ میلیون جمعیت در آن ساکن هستند، وجود دارند و در این خصوص ضروری است که برای کلانشهرها برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: طبق آمارها ۲۵ درصد جمعیت کشور در یک هزار و ۴۰۰ شهر سکونت دارند، در حالی که اگر این شهرها براساس رتبه و اندازه شکل می‌گرفتند و جمعیت در آنها براساس فضا، فعالیت و سایر شاخص‌ها، توزیع می‌شد، اکنون تهران و سایر کلانشهرهایی همچون مشهد، تبریز، اهواز،‌ اصفهان و شیراز به این شکل نامتناسب نمی‌شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون باید پدیده تغییرات جمعیتی را به عنوان یک واقعیت شهری بپذیریم و مواجهه ما با آن، مواجهه عقلانی باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب فعالیت‌های معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در یک ساله اخیر نیز رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز