خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

پروژه «بلدیه تهران» تا پایان بهار ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۷۴۷

معاون فنی و عمرانی شهرداری پایتخت از بهره‌برداری از پروژه «بلدیه تهران» تحت عنوان «خانه شهر» تا پایان فصل بهار سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جلسه کنترل پروژه ساختمان بلدیه (خانه شهر) گفت: عملیات اجرایی پروژه خانه شهر (بلدیه) در زمینی به مساحت ۴ هزار متر و در زیربنای حدود ۱۸ هزار متر از سال 96 آغاز شده است.

وی افزود: در مسیر اجرای پروژه با مشکلات مختلفی مواجه بودیم، اما خوشبختانه امروز پروژه شاهد پیشرفت فیزیکی ملموس و آماده شدن برای افتتاح است. لازم بود که پیمانکار پروژه را تغییر بدهیم و با یک برنامه‌ریزی جدیدتر روی این پروژه تمرکز داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: این پروژه باهزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و در حال حاضر تجهیزات آن به صورت کامل خریداری شده و در حال تولید است، بخشی از تجهیزات ظرف ۲ هفته آینده وارد سایت پروژه خواهد شد. سایر عملیات اجرایی چه در نمای پروژه و چه در بخش تاسیسات و زیرساخت‌ها در حال انجام است و به‌زودی وارد مرحله نازک‌کاری داخل پروژه خواهیم شد.

حق‌بین با اشاره به میزان پیشرفت ساختمان بلدیه افزود: این پروژه در حدود ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به تبع خرید تجهیزات، پیشرفت فیزیکی به سرعت افزایش خواهد یافت. در مورد کارکرد و کاربری پروژه بحث‌های مختلفی در حال انجام است، ولی مبحث اصلی، بحث «خانه شهر» و مجموعه فرهنگی شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: بخشی از ریزفضاها در پروژه پیش‌بینی‌هایی شده است و در حال جمع‌بندی درباره آنها هستیم، البته با نظر شورای شهر و شهردار تهران به بهترین شکل از این پروژه فاخر که پروژه شاخصی در سطح شهر تهران است، استفاده خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به نظارت بر معماری ایرانی این پروژه، تصریح کرد: در این پروژه از ظرفیت یکی از بهترین مشاورین معمار شهر تهران در حال استفاده هستیم، مهندسان مشاور با ظرافت و نکته‌سنجی که دارد در تمام اجزای، اجرای این پروژه به نحوی کار را نظارت می‌کند که هم هویت تاریخی پروژه حفظ شود و هم با بافت تاریخی منطقه هم‌خوانی داشته باشد.

حق بین افزود: نمای ساختمان نمایی کاملا تاریخی، ایرانی و اسلامی است و قوس‌های آجری و نحوه اجرای پنجره‌ها که از جنس چوب و با هزینه خاص ساخته شده استفاده شده است که دارای دقت و ظرافت منحصربه‌فرد است تا هویت اصیل کار را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ما باید هویت تاریخی میدان امام خمینی (ره) را حفظ می‌کردیم و به همین جهت، نمای ظاهری این پروژه کاملا منطبق بر بافت و هویت تاریخی این منطقه است، البته کارکرد داخلی پروژه با معماری روز در حال طراحی و اجراست و تقریبا یک معماری مدرن خواهیم داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تاریخ اتمام پروژه بلدیه توضیح داد: اگر مشکل خاصی پیش نیاید، ما هدف‌گذاری کرده‌ایم که این پروژه را تا فصل بهار ۱۴۰۳ به پایان برسانیم. در حال حاضر پیمانکار جدید و متخصص در این پروژه به‌کارگیری شده است و قطعا طی دو تا سه هفته آینده شرایط تغییر خواهد کرد. همچنین برنامه‌ریزی شده است که نمای جنوبی پروژه ظرف سه هفته آینده تکمیل و نورپردازی شود.

حق‌بین درباره علت تعویض پیمانکار این پروژه نیز توضیح داد: مشکلات عمده و عدم توانایی پیمانکار قبلی برای به پایان رساندن پروژه و اهمیت پروژه برای مدیریت شهری ما را به این نتیجه رساند تا تصمیم بر جایگزینی تیم اجرایی بگیریم.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این جلسه که مسعود حق‌لطفی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران ارشد شهر حضوری داشتند، درباره روند پیشرفت پروژه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز