خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی خبر داد:

توجه به شرایط معلولان در برنامه‌ریزی درسی برای اولین بار در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۴۲

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: برای اولین بار در نظام آموزش عالی کشور در برنامه‌های درسی رشته‌های تحصیلی نیازمندی‌های ویژه افراد با شرایط خاص و معلولان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، رضا نقی‌زاده، با اعلام این خبر گفت: در آیین‌نامه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی که توسط معاون آموزشی در مهر ماه سال‌جاری ابلاغ شد در کلیه برنامه‌های درسی که تدوین و بازنگری می‌شوند باید نیازمندی‌ها و ملاحظات ویژه برای افراد با شرایط خاص و معلولان در نظر گرفته شود. 

وی ضمن ابراز امیدواری به اجرای کامل قانون حمایت از معلولان بر توجه ویژه معاونت آموزشی وزارت علوم بر تسهیل شرایط تحصیل این قشر در دانشگاه‌ها تاکید کرد. 

نقی‌زاده درباره اقدامات معاونت آموزشی در این زمینه گفت: در معاونت آموزشی وزارت علوم با همکاری دانشگاه‌ها، در رابطه با جامعه معلولان و افراد با نیازهای ویژه اقدامات خوبی اجرایی شده است که از جمله می‌توان به ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید در این زمینه اشاره کرد. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، توجه به این رشته‌ها را در به‌کارگیری رویکردهای علمی آینده در حل مشکلات جامعه معلولان دارای اهمیت دانست. 

نقی‌زاده با اشاره به اهمیت همکاری نهادهای مختلف در زمینه تحقق اهداف مورد نظر، بر آمادگی وزارت علوم در تحقق این مشارکت تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز