خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نیاز به جذب ۱۴ هزار معلم تربیت بدنی/ تهیه تجهیزات ورزشی مدارس مطابق با کتاب راهنمای معلم صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۳۳

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فهرست وسایل ورزشی که باید برای مدارس و درس تربیت بدنی تهیه شود، براساس آنچه در کتاب راهنمای معلم درس تربیت بدنی گفته شده فراهم می‌شود

«حسین بابوئی» مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه‌هایی که برای توسعه تربیت بدنی در مدارس در نظر گرفته شده است، توضیح داد: امسال طرح ۱۰۰ مسابقه در ۱۰۰ روز را در مدارس کشور اجرا خواهیم کرد که هم در بخش پسران و هم در بخش دختران برنامه‌هایی برای دانش آموزان طراحی شده است؛ برای پسران رشته فوتسال و برای دختران رشته داژبال را پیش بینی کرده‌ایم. 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در پروژه مهر نیز که در جهت بازگشایی باشکوه مدارس فعالیت اجرا می‌شود، تمهیداتی در خصوص تامین نیروی انسانی و تدوین برنامه هفتگی درسی و تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مدارس اندیشیده می‌شود. درس تربیت بدنی و ملزومات مورد نیاز برای این درس نیز جز ئی از همین فرایند است و در قالب پروژه مهر به آن پرداخته می‌شود. 

بابوئی تاکید کرد: در این فرایند زمین‌های ورزشی مدارس از جهت خط کشی و اقدامات ایمن‌سازی و… به عنوان اقدامی همیشگی بررسی می‌شوند و از این نظر بر کار مدیران مدارس نظارت می‌کنیم و با حمایت وزارت آموزش و پرورش، در تمام استان‌ها این برنامه انجام می‌شود. 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در طرحِ ۱۰۰ درصد، قرار است تجهیزات ورزشی مدارس را تقویت کنیم و در روزهای آینده، زمینه‌های این کار را فراهم می‌کنیم تا برای تجهیز مدارس از بُعد ورزشی قدم برداریم تا درس تربیت بدنی با کیفیت برگزار شود. 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فهرست وسایل ورزشی که باید برای مدارس و درس تربیت بدنی تهیه شود، براساس آنچه در کتاب راهنمای معلم درس تربیت بدنی مشخص شده، فراهم می‌شود. این کتاب راهنما و فهرست وسایل ورزشی مورد نیاز در مدارس توسط سازمان پژهش و تالیف کتب درسی آماده شده است. ما آنچه در کتاب راهنما ثبت و تاکید شده را تهیه می‌کنیم و وقتی اعتباری به مدارس تخصیص داده می‌شود به معنای آن است که باید وسایل ورزشی را مبتنی بر آنچه کتاب راهنما گفته تهیه کنند. 

بابوئی بیان کرد: تقریبا بسیاری از رشته‌های ورزشی در کتاب راهنمای معلم درس تربیت بدنی وجود دارد و انواع شاخه‌های ورزشی توپی و غیرتوپی وجود دارد و بعضا از ورزش‌های الکترونیک نیز غافل نشده ایم. ما با برگزاری رشته‌های ورزشی جدید و مجاز مشکلی نداریم و در این مسیر اگر رشته‌های ورزشی باشند که در فهرست ورزش‌های مدارس نباشد، طبیعتا این شاخه‌ها را نیز بررسی می‌کنیم و پس از طی مراحل، برای برگزاری این رشته‌ها نیز گام برمی داریم. 

او در مورد مربی‌های تربیت بدنی در مدارس و افزایش مهارت‌های کیفی و توسعه کمی این افراد در مدارس بیان کرد: نزدیک به ۲۸ هزار و ۵۰۰ معلم متخصص در رشته تربیت بدنی داریم که در مقاطع مختلف تدریس می‌کنند. این معلمان همگی دارای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تربیت بدنی هستند و تخصص‌های لازم برای اجرای درس تربیت بدنی را دارند. هرساله از طریق برگزاری دوره‌های ضمن خدمت نسبت به توانمندسازی دوچندان این معلمان گام برمی داریم تا کلاس‌های تربیت بدنی با کیفیت بالاتری برگزار شوند. 

بابوئی اضافه کرد: ما نیاز به جذب معلم تربیت بدنی هم داریم و از دو طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های سراسری این نیازها را برطرف می‌کنیم و هر سال تلاش می‌شود، میزان این کمبودها کمتر شود. هم اکنون نیاز به جذب نزدیک به ۱۴ هزار معلم تربیت بدنی داریم. البته ما در قالب چهارچوب‌ها و قوانین و مقررات اقدام به جذب خواهیم کرد و قرار نیست ۱۴ هزار نفر را در یک سال جذب کنیم بلکه در طول زمان و مطابق با قانون، جذب را انجام می‌دهیم. 

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: بحث تحرک و پویایی موضوعی نیست که با دو ساعت درس تربیت بدنی در مدارس بتوان مسئله را حل کرد. درس تربیت بدنی و اجرای فعالیت‌های بدنی داخل مدارس قطعا خیلی به پویایی بچه‌ها کمک خواهد کرد و معلمان و مدارس و به کلی دستگاه آموزش و پرورش کشور به این موضوع توجه می‌کنند و همانطور که می‌دانید برنامه‌هایی در این راستا وجود دارد؛ نرمش‌های صبحگاهی که داخل مدارس برگزار می‌شود و زنگ تربیت بدنی، مسابقات ورزشی داخل و خارج از مدارس، کانون‌های رشته‌های ورزشی مختلف در داخل و خارج از مدارس با همین هدف پیگیری می‌شود. 

بابوئی ضمن بیان اینکه آموزش و پرورش همه توان خود را برای توسعه تربیت بدنی دانش آموزان و توسعه تحرک و پویایی کودکان و نوجوانان بکار گرفته است، گفت: مشکل کم تحرکی نه فقط دانش آموزان بلکه تمام آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و نیاز داریم خانواده‌ها در ترویج پویایی بدنی و ورزش نقش آفرینی کنند و با انتخاب سبک زندگی فعال، ابتدا برای خود و اعضای خانواده خود قدم بردارند سپس به فرزندان‌شان که دانش آموزان ما هستند، اهمیت این موضوع را بیاموزند تا آن‌ها نیز سبک زندگی فعال را در پیش بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز